pc
Pełne doki i nabrzeża w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. We wtorek remont przechodziło jednocześnie aż 10 statków. Przy ulicy Czechosłowackiej prace prowadzone są m.in. na Darze Młodzieży oraz dwóch masowcach PŻM – na Karpatach i Sudetach.
Zakres wykonywanych prac jest inny dla każdej jednostki. Dar Młodzieży np. przygotowuje się do rejsu dookoła świata. Żaglowiec przeszedł m.in. prace konserwacyjne oraz został wyposażony w nowoczesną odsalarkę, która umożliwi uzyskiwanie słodkiej wody. Dodatkowo przewidziano również wymaganą przez międzynarodowe przepisy instalację nowoczesnego systemu obróbki wód balastowych. Dzięki niemu fregata bez przeszkód będzie mogła wpływać na wody terytorialne państw odwiedzanych podczas podróży dookoła świata.
Ważnym elementem przeprowadzanego remontu klasowego jest także wymiana stosowanych na żaglowcu olei na oleje biodegradowalne nowej generacji wraz z dostosowanymi do nich uszczelkami. Rozwiązanie to zapewni Darowi Młodzieży spełnianie rygorystycznych przepisów obowiązujących na wodach i w portach Ameryki Północnej.
W rejs dookoła świata Dar Młodzieży wyrusza w maju. Podróż będzie trwała 11 miesięcy. Trasa obejmuje porty całego świata, m.in. Cape Town, Singapur, Vancouver, Meksyk i Nowy Jork. Kulminacja wyprawy nastąpi w Panamie, gdzie w styczniu 2019 r. jednostka uświetni Światowe Dni Młodzieży. Zakończenie Rejsu Niepodległości planowane jest na marzec 2019 r.
Na statkach Polskiej Żeglugi Morskiej w SR Nata trwa natomiast instalacja nowatorskich systemów uzdatniania wód balastowych. Karpaty i Sudety wyposażone zostaną w systemy Alfa Laval PureBallast®, które spełniają wymogi stawiane zarówno przez IMO, jak i US Coast Guard. Dzięki ich zastosowaniu woda balastowa będzie neutralizowana przy użyciu filtracji i światła ultrafioletowego. Ta niezbędna modernizacja wynika z Konwencji Balastowej Międzynarodowej Organizacji Morza, która weszła w życie we wrześniu ubiegłego roku, oraz z oddzielnych przepisów amerykańskich w tej sprawie.
W SR Nauta w systemy uzdatniania wód balastowych wyposażone zostaną cztery masowce z serii Karpaty. Oprócz tego, czeka je także remont klasowy. Składają się na niego prace rurarskie, maszynowe, konserwacyjno-malarskie, a także stalowe.
Inna jednostka modernizowana w Naucie to Vole Au Vent. Jack-up przeszedł przebudowę związaną z dostosowaniem do nowego kontraktu. Stocznia wykonała prace, które zwiększyły powierzchnię roboczą pokładu. Nowoczesna jednostka do budowy farm wiatrowych we wtorek popołudniu opuściła już stocznię.
W SR Nauta w Gdyni remontowanych jest jeszcze sześć innych statków. To: Stena Nordica, Curacao Pearl, Listerland, Fjordkalk, Samskip Frost oraz VesperNevka.
Stocznia Remontowa Nauta z Grupy MARS Shipyards & Offshore łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów, wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy. Zwiększony potencjał dokowy i produkcyjny pozwala stoczni remontować nawet największe jednostki wpływające na Bałtyk. Cztery lata temu SR Nauta powróciła na rynek nowych budów, otwierając Zakład Nowych Budów na terenie gdańskich pochylni, gdzie zatrudnienie znalazło ponad 1 000 osób, a liczba ta nadal rośnie. Stocznia jest również bardzo aktywna w obszarze innowacji, m.in. oferuje armatorom statki o napędzie LNG. SR Nauta wspólnie z uczelniami wyższymi oraz ośrodkami naukowymi uczestniczy w kilku projektach o charakterze badawczo-rozwojowym, których celem jest opracowanie i wdrożenie do produkcji specjalistycznych rozwiązań dla Marynarki Wojennej oraz nowatorskich produktów mogących znaleźć zastosowanie m.in. w ochronie środowiska, energetyce oraz różnych gałęziach przemysłu – w tym również w przemyśle wojskowym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii