ew
Jak poinformował Związek Zawodowych Pilotów Morskich, już wkrótce możemy się spodziewać nowoczesnej łodzi motorowej "Pilot 61" do dyspozycji szczecińskich pilotów. W estońskiej stoczni Baltic Workboats trwają bowiem ostatnie prace przed jej przekazaniem.
Pilot 61 powstaje na zamówienie przedsiębiorstwa Szczecin Pilot Sp. z o.o. Obsługuje ono ruch statków w Szczecinie, Świnoujściu czy Policach.
Jak przyznają przedstawiciele estońskiej stoczni Baltic Workboats: "Ta nowoczesna 15-metrowa łódź motorowa jest najpopularniejszą pozycją w naszym portfolio. Warto wspomnieć, że organizacja pilotowa Danpilot z Danii zastąpiła już większość swojej floty (15 jednostek) naszymi pilotówkami. Dziękujemy za zaufanie!"
Nowa pilotówka dla Szczecin Pilot Sp. z o.o. to łódź projektu Pilot 15 WP (15 meter Wave Piercing Pilot Boat). Charakteryzuje się m.in. specjalnym kształtem dziobowej części kadłuba. Zakończony jest gruszką o ostrych krawędziach, dzięki czemu bardziej komfortowo i efektywnie wchodzi w fale (wave piercing - przeszywający fale).
Pilot 15 WP w liczbach:
położenie stępki: 20 grudnia 2018;
długość całkowita: 14,95 m;
szerokość konstrukcyjna: 4,50 m;
nośność: 22 t;
prędkość eksploatacyjna: 27 węzłów;
szacowany zasięg - 270 Mm;
liczba miejsc: 2 osoby załogi i 6 pilotów
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej