ew/DNV GL
Towarzystwo klasyfikacyjna DNV GL poinformowało na swojej stronie o pierwszym programie zatwierdzeń klasyfikacyjnych (approval of manufacturer - AoM) dla producentów stosujących wytwarzanie przyrostowe (additive manufacturing - AM).
Pod pojęciem wytwarzania przyrostowego kryją się procesy przemysłowe, które tworzą trójwymiarowe obiekty poprzez dodawanie kolejnych warstw materiału. Dotyczy takich technologii, jak m.in. druk 3D, szybkie wykonywanie prototypów (RP - rapid prototyping) i bezpośrednią produkcję cyfrową (DDM -direct digital manufacturing).
Jak powiedział Knut Ørbeck-Nilssen, dyrektor generalny DNV GL - Maritime: "Wytwarzanie przyrostowe jest bardzo obiecującą dla przemysłu morskiego technologią. Naszym obowiązkiem, jako czołowego światowego towarzystwa klasyfikacyjnego jest zapewnienie producentom jasnej ścieżki, którą mogą podążać aby oferować swoje innowacyjne produkty, przy jednoczesnym zapenieniu, że nasi klienci mogą miec taką samą pewność co do wytwarzania przyrostowego jak do innych sposobów przez nas zatwierdzanych."
Program zatwierdzeń klasyfikacyjnych (AoM) ma na celu sprawdzenie zdolności producentów do konsekwentnego wytwarzania materiałów i produktów zgodnie z określonymi specyfikacjami i wymogami przepisów DNV GL. Aby ubiegać się o AoM, producenci muszą najpiew wyykazać, że posaidają wykonalną technologię i produkty.
Knut Ørbeck-Nilssen dodaje: "Wprowadzenie programu AoM otwiera nowe możliwości zarówno przed producentami jak i użytkownikami tych produktów, tworząc korzyści w logistyce i łańcuchach dostaw a także konserwacji i naprawach wykonywanych na pokładzie. Przede wszystkim musimy jednak zagwarantować, że przestrzegane są wszelkie standardy bezpieczeństwa i jakości a nowy program umożliwi producentom zaprezentowanie swojej przydatności w branży żeglugowej".
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii