ew/DNV GL
Towarzystwo klasyfikacyjna DNV GL poinformowało na swojej stronie o pierwszym programie zatwierdzeń klasyfikacyjnych (approval of manufacturer - AoM) dla producentów stosujących wytwarzanie przyrostowe (additive manufacturing - AM).
Pod pojęciem wytwarzania przyrostowego kryją się procesy przemysłowe, które tworzą trójwymiarowe obiekty poprzez dodawanie kolejnych warstw materiału. Dotyczy takich technologii, jak m.in. druk 3D, szybkie wykonywanie prototypów (RP - rapid prototyping) i bezpośrednią produkcję cyfrową (DDM -direct digital manufacturing).
Jak powiedział Knut Ørbeck-Nilssen, dyrektor generalny DNV GL - Maritime: "Wytwarzanie przyrostowe jest bardzo obiecującą dla przemysłu morskiego technologią. Naszym obowiązkiem, jako czołowego światowego towarzystwa klasyfikacyjnego jest zapewnienie producentom jasnej ścieżki, którą mogą podążać aby oferować swoje innowacyjne produkty, przy jednoczesnym zapenieniu, że nasi klienci mogą miec taką samą pewność co do wytwarzania przyrostowego jak do innych sposobów przez nas zatwierdzanych."
Program zatwierdzeń klasyfikacyjnych (AoM) ma na celu sprawdzenie zdolności producentów do konsekwentnego wytwarzania materiałów i produktów zgodnie z określonymi specyfikacjami i wymogami przepisów DNV GL. Aby ubiegać się o AoM, producenci muszą najpiew wyykazać, że posaidają wykonalną technologię i produkty.
Knut Ørbeck-Nilssen dodaje: "Wprowadzenie programu AoM otwiera nowe możliwości zarówno przed producentami jak i użytkownikami tych produktów, tworząc korzyści w logistyce i łańcuchach dostaw a także konserwacji i naprawach wykonywanych na pokładzie. Przede wszystkim musimy jednak zagwarantować, że przestrzegane są wszelkie standardy bezpieczeństwa i jakości a nowy program umożliwi producentom zaprezentowanie swojej przydatności w branży żeglugowej".
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"