22 statki, o których pisaliśmy we wrześniu, dotarły w końcu do nabrzeża portu w Rotterdamie. Zostały załadowane w Szanghaju na pokład statku Happy Star, należącego do holenderskiej firmy BigLift.
Transportowane statki będą wystawione na sprzedaż, kilka z nich ma już nowych właścicieli np. jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych na Morzu Północnym. Z Szanghaju popłynęły do wietnamskich portów Hai Phong i Da Nang, oraz do Singapuru, gdzie załadowano dodatkowe jednostki. Po przyjeździe do Europy, statki będą wyposażone na potrzeby indywidualnych klientów.
BigLift specjalizuje się w transporcie konstrukcji stalowych i wielkogabarytowych. Niedawno informowaliśmy o załadunku pięciu 140-tonowych suwnic na statek tego armatora przy Nabrzeżu Francuskim w gdyńskim porcie. Suwnice były ładowane na 156-metrową jednostkę Happy Dover, wyposażoną w trzy dźwigi (2 x 400 mt, 1 x 120 mt). Happy Star jest wyposażony w dwa ciężkie 900-tonowe dźwigi i posiada 3280 m2 powierzchni pokładu.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek