jk
4 lipca w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w obecności klienta, finalnego armatora statku i towarzystwa klasyfikacyjnego odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku rybackiego B-131. W ten sposób oficjalnie zainaugurowano budowę jednostki.
Statek powstaje w Naucie na zamówienie Havyard Ship Technology, z którym gdyńska Stocznia miała już okazję współpracować przy budowie statku serwisowego Esvagt Njord. Finalnym odbiorcą statku będzie francuski armator – France Pelagique SAS.
Cięcie pierwszych blach stanowi zwieńczenie pierwszego etapu w procesie budowy statku, jakim jest przygotowanie projektu technicznego statku. Teraz przystępujemy do prefabrykacji sekcji kadłubowych – powiedział Reza Sohrabian, Szef Marketingu w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta.
Zarówno bezpośredni klient, jak i armator statku wzięli udział w ceremonii cięcia pierwszych blach. Na uroczystości inaugurującej budowę obecni byli także przedstawiciele towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL, które to sprawuje nadzór nad budową.
Statek o numerze budowy B-131 będzie dużą jednostką rybacką. Jego wymiary wyniosą 81,4 m długości i 17,5 m szerokości. Jednostka będzie poławiała ryby takie jak: śledzie, makrele, ostroboki, sardynele, pilchardy i szproty. Statek zostanie wyposażony w zbiorniki ze schłodzoną wodą morską (RSW). Złowione ryby będą pompowane do zbiorników za pomocą specjalnej pompy, schładzane do temperatury -1 st. C, a następnie przepompowywane i zamrażane do temperatury -25 st. C w blokach do 25 kg każdy. Jednostka zostanie wyposażona także w nowoczesne technologie dla zrównoważonego rybołówstwa i efektywnego przetwarzania poławianych ryb. Na statku zostaną wykorzystane także rozwiązania zapewniające bezpieczne warunki pracy oraz efektywność energetyczną.
Aktualnie Stocznia Nauta buduje 10 statków rybackich – kompletnie i częściowo wyposażonych oraz jeden statek wywiadowczy przeznaczony dla Szwedzkiej Marynarki Wojennej, a także jeden statek naukowo-badawczy dla Uniwersytetu w Goeteborgu. Od czasu powstania Zakładu Nowych Budów w Gdańsku jesienią 2013 r. Stocznia dostarczyła swoim klientom już 12 statków rybackich oraz 2 jednostki serwisowe dla branży offshore.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym