pc
Grupa Lotos i Microsoft podpisały w czwartek w Gdańsku porozumienie o współpracy. Firma informatyczna ma pomóc producentowi paliw w przygotowaniu rozwiązań, które usprawnią jej systemy informatyczne i przyniosą oszczędności szacowane wstępnie na ponad 10 mln euro.
O zawarciu porozumienia poinformowało w rozesłanym mediom w czwartek komunikacie Biuro Komunikacji Grupy Lotos. W podpisaniu umowy udział wzięli m.in. członek zarządu Microsoft Sp. z o.o. Magda Taczanowska oraz wiceprezesi Grupy Lotos S.A. Jarosław Kawula i Jarosław Wittstock.
Jak wyjaśniono w komunikacie, głównym celem współpracy jest „cyfrowa transformacja Grupy Lotos i jej lepsze dostosowanie do dynamiki obecnego otoczenia biznesowego”.
„W najbliższej przyszłości w szczególności interesują nas projekty związane z zaawansowaną analizą danych, w tym analizą dużych zbiorów danych w chmurach obliczeniowych. Przyglądamy się uważnie również innym obszarom cyfryzacji związanym z robotyzacją, głębszą automatyzacją i autonomizacją, cyfryzacją procesów wytwórczych, integracją infrastruktury i danych w zarządzaniu produkcją, sztuczną inteligencją, wirtualną czy rozszerzoną rzeczywistością” – powiedział zacytowany w komunikacie Kawula.
W ramach współpracy zaplanowano stworzenie Centrum Kompetencyjnego Sztucznej Inteligencji, Cyfrowej Innowacji oraz Zaawansowanej Analizy Danych. Jak wyjaśnił cytowany w komunikacie Marcin Hynek z Grupy Lotos, prowadzone w Centrum prace mają przynieść spółkom grupy „znaczące oszczędności finansowe poprzez wykorzystanie już dostępnych w organizacji zasobów osobowych i narzędziowych”.
„Dedykowani do tego pilotażowego programu pracownicy w pierwszej kolejności zrealizują szereg szkoleń i warsztatów, tak aby relatywnie szybko i w pełnej skali wykorzystywać potencjał AI (z ang. sztucznej inteligencji) do optymalizacji procesów produkcyjnych, a w szczególności do dalszego zwiększenia opłacalności przerobu ropy naftowej na wskazanych instalacjach produkcyjnych oraz do podniesienia efektywności całości łańcucha dostaw czy głębszej personalizacji usług dla klienta” – wyjaśnił Hynek
Dodał, że korzyści, jakie Grupa Lotos może uzyskać doskonaląc swoje systemy i programy informatyczne, oszacowano na ponad 10 mln euro. Wyjaśnił, że wprowadzenie nowych rozwiązań pozwoli „uwolnić około 20 tysięcy roboczogodzin”.
Z kolei Taczanowska podkreśliła, że „dzięki swojemu podejściu do adopcji najnowszych trendów i technologii Grupa Lotos wyznacza niejako kierunek dla całej branży nie tylko w Polsce, ale w całym regionie”.
„Jestem przekonana, że dzięki temu efekty cyfrowej transformacji będą szybko zauważalne i odczuwalne w konkretnych obszarach funkcjonowania organizacji, a implementowane usprawnienia i rozwiązania ukształtują nową kulturę cyfrową firmy” – podkreśla cytowana w komunikacie Taczanowska.
Lotos to polska grupa kapitałowa o strategicznym znaczeniu dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. Jako sprzedawca detaliczny i hurtowy, zaopatruje w paliwa prawie jedną trzecią polskiego rynku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej