pc
Grupa Lotos i Microsoft podpisały w czwartek w Gdańsku porozumienie o współpracy. Firma informatyczna ma pomóc producentowi paliw w przygotowaniu rozwiązań, które usprawnią jej systemy informatyczne i przyniosą oszczędności szacowane wstępnie na ponad 10 mln euro.
O zawarciu porozumienia poinformowało w rozesłanym mediom w czwartek komunikacie Biuro Komunikacji Grupy Lotos. W podpisaniu umowy udział wzięli m.in. członek zarządu Microsoft Sp. z o.o. Magda Taczanowska oraz wiceprezesi Grupy Lotos S.A. Jarosław Kawula i Jarosław Wittstock.
Jak wyjaśniono w komunikacie, głównym celem współpracy jest „cyfrowa transformacja Grupy Lotos i jej lepsze dostosowanie do dynamiki obecnego otoczenia biznesowego”.
„W najbliższej przyszłości w szczególności interesują nas projekty związane z zaawansowaną analizą danych, w tym analizą dużych zbiorów danych w chmurach obliczeniowych. Przyglądamy się uważnie również innym obszarom cyfryzacji związanym z robotyzacją, głębszą automatyzacją i autonomizacją, cyfryzacją procesów wytwórczych, integracją infrastruktury i danych w zarządzaniu produkcją, sztuczną inteligencją, wirtualną czy rozszerzoną rzeczywistością” – powiedział zacytowany w komunikacie Kawula.
W ramach współpracy zaplanowano stworzenie Centrum Kompetencyjnego Sztucznej Inteligencji, Cyfrowej Innowacji oraz Zaawansowanej Analizy Danych. Jak wyjaśnił cytowany w komunikacie Marcin Hynek z Grupy Lotos, prowadzone w Centrum prace mają przynieść spółkom grupy „znaczące oszczędności finansowe poprzez wykorzystanie już dostępnych w organizacji zasobów osobowych i narzędziowych”.
„Dedykowani do tego pilotażowego programu pracownicy w pierwszej kolejności zrealizują szereg szkoleń i warsztatów, tak aby relatywnie szybko i w pełnej skali wykorzystywać potencjał AI (z ang. sztucznej inteligencji) do optymalizacji procesów produkcyjnych, a w szczególności do dalszego zwiększenia opłacalności przerobu ropy naftowej na wskazanych instalacjach produkcyjnych oraz do podniesienia efektywności całości łańcucha dostaw czy głębszej personalizacji usług dla klienta” – wyjaśnił Hynek
Dodał, że korzyści, jakie Grupa Lotos może uzyskać doskonaląc swoje systemy i programy informatyczne, oszacowano na ponad 10 mln euro. Wyjaśnił, że wprowadzenie nowych rozwiązań pozwoli „uwolnić około 20 tysięcy roboczogodzin”.
Z kolei Taczanowska podkreśliła, że „dzięki swojemu podejściu do adopcji najnowszych trendów i technologii Grupa Lotos wyznacza niejako kierunek dla całej branży nie tylko w Polsce, ale w całym regionie”.
„Jestem przekonana, że dzięki temu efekty cyfrowej transformacji będą szybko zauważalne i odczuwalne w konkretnych obszarach funkcjonowania organizacji, a implementowane usprawnienia i rozwiązania ukształtują nową kulturę cyfrową firmy” – podkreśla cytowana w komunikacie Taczanowska.
Lotos to polska grupa kapitałowa o strategicznym znaczeniu dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. Jako sprzedawca detaliczny i hurtowy, zaopatruje w paliwa prawie jedną trzecią polskiego rynku.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek