ew
Marek Opowicz został powołany przez radę nadzorczą na stanowisko prezesa zarządu Stoczni Szczecińskiej - poinformowała we wtorek spółka. Członkiem zarządu będzie Bogusław Adamski.
"W dniu 8 lipca 2019 roku powołano Pana Marka Opowicza na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki na okres nowej, wspólnej kadencji. Funkcję Prezesa Zarządu Spółki Pan Marek Opowicz będzie pełnił od dnia 12 lipca 2019 roku" - poinformowano na stronie internetowej Stoczni Szczecińskiej. Także w piątek stanowisko członka zarządu spółki obejmie Bogusław Adamski.
Poprzedni zarząd Stoczni Szczecińskiej został odwołany w kwietniu br. Spółka nie podała powodów odwołania prezesa Andrzeja Strzebońskiego i wiceprezesa Marka Bączkowskiego, którzy na kolejną, trzyletnią kadencję zarządu zostali wybrani w marcu br.
Rada nadzorcza powierzyła w kwietniu pełnienie funkcji prezesa zarządu Małgorzacie Jacynie-Witt (radnej PiS zachodniopomorskiego sejmiku).
Do historycznej nazwy Stocznia Szczecińska powrócono w połowie października ub.r. Wcześniej zakład funkcjonował pod nazwą Szczeciński Park Przemysłowy. Powołany został do zarządzania aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa. Park zarządzał 45 ha z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami.
Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z unijnym prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów