Wczoraj do Stoczni Remontowej Shipbuilding przypłynęły ze Szczecina kilkaset tonowe części do budowy statków przeznaczonych do zaopatrzenia platform wiertniczych. Będą to niezwykle nowoczesne i drogie jednostki zasilane dwupaliwowo.
Zamówienie to jest wykonywane dla armatora z Norwegii, jednostki będą operowały na Morzu Północnym, ich długość to ok. 90 metrów.
- To zamówienie obejmuje zbudowanie czterech takich jednostek, ale w związku z tym, że mamy pełen portfel zamówień i jesteśmy dość mocno obłożeni zlecamy wykonanie części pewnych projektów w rejonie Gdańska, jak również stoczni w Szczecinie. Wczoraj przypłynęły do nas dwa takie bloki – powiedział Jan Paszkowski, członek zarządu Stoczni Remontowej Shipbuilding.
- Pierwsza z jednostek będzie ukończona jeszcze na jesieni, reszta w przyszłym roku – dodaje Paszkowski.
Aktualnie, w stoczni równocześnie budowanych jest 18 statków różnego typu takich jak: statki do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, promy pasażersko– samochodowe, statki towarowe, niszczyciel min oraz żaglowiec. Różnorodność oraz mnogość jednocześnie realizowanych projektów spowodowała konieczność unowocześnienia infrastruktury oraz podjęcia nowych inwestycji. Jedną z nich jest nowa linia montażu statków.
Remontowa Shipbuilding założona została w 1945 roku więc w tym roku obchodzi 70-cio lecie swojej działalności. Stocznia posiada bogatą tradycję, a co za tym idzie doświadczenie w budowie statków różnych typów. W ciągu siedemdziesięciu lat swej działalności stocznia zbudowała blisko 1000 nowoczesnych statków dla armatorów z całego świata.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego