• <

Inżynierowie z Gdańska pomagają w uruchamianiu specjalistycznych silników. To pierwszy taki projekt na świecie

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Inżynierowie z Gdańska pomagają w uruchamianiu specjalistycznych silników. To pierwszy taki projekt na świecie
Inżynierowie z Gdańska pomagają w uruchamianiu specjalistycznych silników. To pierwszy taki projekt na świecie - GospodarkaMorska.pl

pc

26.02.2017 Źródło: własne

Kolejne przyjazne żegludze rozwiązanie. Tym razem zespół pięciu inżynierów z gdańskiego biura Wärtsilä Polska bierze udział w uruchamianiu i monitorowaniu działania pierwszych na świecie 2-suwowych silników dual fuel przeznaczonych dla tankowców zamówionych przez szwedzkiego armatora. Urządzenia spełniają najwyższe normy środowiskowe.

Silniki RT-flex50DF przystosowane są do pracy na paliwie gazowym LNG. Zastosowana technologia X-DF dzięki wykorzystaniu tego ekologicznego paliwa sprawia, że urządzenia spełniają normę emisji spalin dotyczącą emisji tlenków siarki i tlenków azotu. Powstają one w chińskiej fabryce spółki Winterthur Gas & Diesel (WinGD) w Zhuhai. Gdańscy inżynierowie biorą udział we wszystkich etapach obsługi tych silników, nie tylko je uruchamiają i monitorują ich pracę podczas rejsów gwarancyjnych, ale także szkolą załogę.

Cztery ekologiczne tankowce zamówił szwedzki armator Terntank Rederi AS. To Ternsund, Ternfjord, Tern Sea i Tern Ocean. Statki mają 147 m długości i 22 m szerokości. Ich nośność to 18,8 tys. t. Wszystkie posiadają klasę lodową 1A. Statki będą pływały w rejonie Morza Bałtyckiego, Morza Północnego i Morza Norweskiego, przewożąc produkty pochodzące z destylacji ropy naftowej do portów zlokalizowanych wzdłuż zachodnich wybrzeży Norwegii.

Pierwszy z ekologicznych tankowców, Ternsund, wszedł do eksploatacji na początku października ubiegłego roku.

Tankowce powstają w ramach projektu „Into the future - Baltic So2lution”, którego celem jest promowanie przyjaznej dla środowiska i energooszczędnej żeglugi na Morzu Bałtyckim. Partnerami projektu są Terntank, Wärtsilä i WinGD. Jest on finansowany ze środków unijnych.

Zgodnie z obecnymi przepisami, UE oraz poszczególne kraje wymagają niskiej emisji związków siarki od statków operujących w rejonie Bałtyku i Morza Północnego (Sulphur Emission Control Area – SECA). Armatorzy zostali zmuszeni do wyboru rozwiązań zapewniających obniżoną emisję tlenków siarki. Można to zrobić m.in. poprzez budowę nowych statków z napędem LNG lub instalację systemu paliwowego LNG na istniejących jednostkach – wiąże się to z wymianą lub modyfikacją silnika głównego. Kolejny sposób to instalacja systemów odsiarczania spalin (tzw. scrubberów) na statkach z silnikami na „tradycyjne paliwo”. Ostatnie rozwiązanie to wykorzystanie specjalnych paliw niskosiarkowych.

Źródło:
własne

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33562,00 $ tona -2,61% 7 maj
 Cynk 2973,00 $ tona 1,82% 7 maj
 Aluminium 2518,00 $ tona 1,70% 7 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.