pc
Kolejne przyjazne żegludze rozwiązanie. Tym razem zespół pięciu inżynierów z gdańskiego biura Wärtsilä Polska bierze udział w uruchamianiu i monitorowaniu działania pierwszych na świecie 2-suwowych silników dual fuel przeznaczonych dla tankowców zamówionych przez szwedzkiego armatora. Urządzenia spełniają najwyższe normy środowiskowe.
Silniki RT-flex50DF przystosowane są do pracy na paliwie gazowym LNG. Zastosowana technologia X-DF dzięki wykorzystaniu tego ekologicznego paliwa sprawia, że urządzenia spełniają normę emisji spalin dotyczącą emisji tlenków siarki i tlenków azotu. Powstają one w chińskiej fabryce spółki Winterthur Gas & Diesel (WinGD) w Zhuhai. Gdańscy inżynierowie biorą udział we wszystkich etapach obsługi tych silników, nie tylko je uruchamiają i monitorują ich pracę podczas rejsów gwarancyjnych, ale także szkolą załogę.
Cztery ekologiczne tankowce zamówił szwedzki armator Terntank Rederi AS. To Ternsund, Ternfjord, Tern Sea i Tern Ocean. Statki mają 147 m długości i 22 m szerokości. Ich nośność to 18,8 tys. t. Wszystkie posiadają klasę lodową 1A. Statki będą pływały w rejonie Morza Bałtyckiego, Morza Północnego i Morza Norweskiego, przewożąc produkty pochodzące z destylacji ropy naftowej do portów zlokalizowanych wzdłuż zachodnich wybrzeży Norwegii.
Pierwszy z ekologicznych tankowców, Ternsund, wszedł do eksploatacji na początku października ubiegłego roku.
Tankowce powstają w ramach projektu „Into the future - Baltic So2lution”, którego celem jest promowanie przyjaznej dla środowiska i energooszczędnej żeglugi na Morzu Bałtyckim. Partnerami projektu są Terntank, Wärtsilä i WinGD. Jest on finansowany ze środków unijnych.
Zgodnie z obecnymi przepisami, UE oraz poszczególne kraje wymagają niskiej emisji związków siarki od statków operujących w rejonie Bałtyku i Morza Północnego (Sulphur Emission Control Area – SECA). Armatorzy zostali zmuszeni do wyboru rozwiązań zapewniających obniżoną emisję tlenków siarki. Można to zrobić m.in. poprzez budowę nowych statków z napędem LNG lub instalację systemu paliwowego LNG na istniejących jednostkach – wiąże się to z wymianą lub modyfikacją silnika głównego. Kolejny sposób to instalacja systemów odsiarczania spalin (tzw. scrubberów) na statkach z silnikami na „tradycyjne paliwo”. Ostatnie rozwiązanie to wykorzystanie specjalnych paliw niskosiarkowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii