jk/PMK
Eni Norge wznowiła produkcję na platformie Goliat na Morzu Barentsa. Produkcja była wstrzymana ze względu na nakaz norweskich władz spowodowany występującym zagorzeniem pożaru platformy w związku z zainstalowanymi wadliwymi częściami silników.
Decyzja zapadła po audycie, który został przeprowadzony 6 października. Eni Norge została zobowiązana do przeprowadzenia dokładnego przeglądu platformy i wprowadzenie koniecznych zmian, które zredukują ryzyko zapłonu. Firma w komunikacie zapewniała, że przeprowadzono intensywne prace konserwacyjne i modyfikacyjne na obiekcie.
Goliat to największa na świecie cylindryczna platforma wiertnicza FPSO. Rekordowa jednostka powstała w południowokoreańskiej stoczni Hyundai. FPSO to jednostka pływająca, której zadaniem jest wydobywanie, wstępne oczyszczenie, przechowywanie oraz przeładunek ropy naftowej i gazu ze złóż podmorskich. Na tle tych platform Goliata wyróżnia okrągły, cylindryczny kształt – zupełnie inny od większości FPSO, które wyglądem przypominają zwyczajne statki.
Taki kształt platformy daje właścicielowi szereg korzyści, m.in.: większą stabilność, możliwość zasilania jednostki z lądu oraz instalacji bardzo dużej liczby podnośników. Konstrukcja może produkować dziennie po 100 000 baryłek ropy i 3,9 miliona m3 gazu, oraz będzie mogła magazynować milion baryłek. Za pomocą systemu podwodnego składającego się z 22 dołków ułatwiona będzie produkcja.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów