ew
8 maja, na stronie kanadyjskiego armatora CSL Group, pojawiło się oświadczenie dotyczące podpisania umowy. Na jej mocy, CSL nabył 50% udziałów w Eureka Shipping Ltd. - dziale biznesu żeglugowego SMT obejmującego eksploatację cementowców z pneumatycznymi systemami załadunku.
Nowe przedsięwzięcie o charakterze joint venture czyli spółki z mieszanym kapitałem, pozwoli firmom Eureka i CSL połączyć ich know-how, zasoby i innowacyjne technologie aby poszerzyć zakres usług dla klientów na rynkach morskich przewozów cementu i popiołów poenergetycznych na całym świecie. Nowa umowa CLS i SMT (Eureka) nie obejmuje morskich przewozów cementu CSL w Australii.
"Wspólne przedsięwzięcie stanowi ważny krok w strategii CSL, aby zwiększyć obecność w globalnym sektorze materiałów budowlanych", powiedział Louis Martel, prezes i dyrektor generalny The CSL Group. "Jesteśmy przekonani, że ta umowa, wzmocniona naszymi połączonymi umiejętnościami, sprawi, że będziemy mogli zapewnić naszym klientom jeszcze większe korzyści."
Zgodnie z założeniami umowy, partnerstwo firm jest posunięciem strategicznym, które ma na celu wykorzystanie mocnych stron firm w zakresie transportu i obsługi ładunków masowych.
Według zapewnień CSL Group, nie nastąpią żadne zmiany w codziennym zarządzaniu i eksploatacji statków floty Eureka. Transakcja podlega pewnym warunkom regulacyjnym i ma zostać sfinalizowana do końca czerwca.
Eureka Shipping Ltd. zarządza flotą samowyładowczych cementowców na Morzu Bałtyckim, Oceanie Atlantyckim, Morzu Śródziemnym, na Karaibach i w Azji.
Grupa SMT Shipping w ciągu ostatnich 30 lat zbudowała flotę około 45 statków za pośrednictwem wielu spółek joint venture działających na różnych rynkach towarów masowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej