To będzie pierwsza naprawdę duża chińska inwestycja w Trójmieście. Spółka China International Marine Containers jeszcze w tym tygodniu otworzy swoją fabrykę naczep do ciężarówek. To wielki sukces Biura Pomorskiego w Chinach.
CIMC to lider w światowej produkcji kontenerów oraz pojazdów, samochodów i naczep. Kapitał zakładowy spółki to ok. 30 mln dolarów. Na całym świecie firma zatrudnia 13 tys. pracowników w siedmiu bazach produkcyjnych. Rocznie produkuje się tam 80 tys. pojazdów rocznie. Wyroby chińskiej firmy trafiają na rynki Ameryki Północnej, Azji i Europie. Już rozpoczęła się rekrutacja do oddziału gdyńskiego. Pracę znajdzie tam kilkadziesiąt osób.
Czy to początek chińskiej ekspansji na Pomorzu? Od 2010 roku Gdańsk posiada stałe połączenie do Szanghaju, dzięki linii Maersk Line. W samych Chinach znane są pomorskie firmy: VTS Clima, LPP czy Balex Metal. Prawdopodobnie teraz przyszedł czas, aby chińskie spółki wchodziły na polski i europejski rynek. W samej Unii tylko przez pierwsze cztery miesiące tego roku chińskie inwestycje zanotowały blisko 500-procentowy wzrost. Najbardziej popularnymi kraja są Niemcy, Szwajcaria i Wielka Brytania.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza