Discovery Channel do spółki z duńskim armatorem Maersk wyprodukowała film, który pokazuje budowę jednego ze swoich statków Triple-E. Na nagranie złożyło się zmontowanych w całość 50 tys. zdjęć z 3 miesięcy budowy kontenerowca.
Nazwa Triple-E pochodzi od trzech zasad projektowania: "Ekonomia, Energooszczędność i Ekologia”. Te statki to nie tylko największe kontenerowce na świecie, ale również najbardziej wydajne w przeliczeniu na dwadzieścia stóp równoważnej jednostki (TUE) ładunku.
Triple-E mają 400 metrów długości i 59 metrów szerokości. Ich nowatorska konstrukcja mimo, iż dłuższa tylko o 3 metry i szersza o 4 metry od ostatniej serii kontenerowców klasy E, eksploatowanej przez Maersk, pozwala zabrać na pokład 2,5 tys. kontenerów więcej.
Jednostki są wyposażone w dwa 32 megawatowe (43 tys. KM) dwusuwowe silniki Diesla, napędzające dwie śruby, które rozpędzają statek do prędkości projektowej 19 węzłów.
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników
Amer Shipping zamawia dwa statki do przewozu ładunków suchych od Concordia Damen
Damen zbuduje stery dla niemieckich fregat