ew
Najbardziej wyczekiwany statek Celebrity Cruises dopłynął do portu macierzystego w Everglades na Florydzie (Stany Zjednoczone) . O wydarzeniu poinformował wczoraj armator za pośrednictwem twittera. Pierwszy statek klasy "edge" jest jednym z najbardziej innowacyjnych wycieczkowców na świecie.
Jak powiedział Richard D. Fain, prezes grupy Royal Caribbean Cruises Ltd: "Celebrity Edge to podsumowanie niezwykle waznego rozdziału w rozwoju Celebrity Cruises. To odzwierciedlenie lat naszych marzeń, projektów i oddania aby taka jednostka w końcu powstała. Mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że przyszła nadeszła właśnie nowa era w Celebrity Cruises".
Wyróżniające się cechy statku to m.in. "pływający" pokład zwany Magicznym Dywanem, który może służyć jako stacja dla tenderów lub restauracja / bar w zależności od tego, gdzie się znajduje. Warto wymienić też kabiny "Infinite Verandah", które mogą być przestrzenią zewnętrzną lub zapewniać więcej miejsca w środku za naciśnięciem jednego przycisku, sześć luksusowych restauracji i największe spa w flocie armatora.
Celebrity Edge to pierwszy z czterech statków w nowej klasie Edge. Statki będą większe (pod względem pojemności pasażerskiej) niż statki linii Millennium, ale jednocześnie mniejsze niż te w klasie Solstice. Cięcie blach pod budowę jednostki odbyło się w listopadzie 2016 roku. Kolejne mają zostać przekazane wiosną 2020, jesienią 2021 i jesienią 2022 roku. Wycieczkowce tego projektu mają po 300 m długości, ponad 120 000 jedn. tonażu pojemnościowego brutto i zmieszczą na pokładzie 2900 pasażerów i około 1400 osób z załogi. Celebrity Edge ma oferować rejsy z Barcelony i Rzymu.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza