ew
Balearia pozyskała właśnie kolejny statek do swojej floty. To jednostka Duba Bridge. Przewoźnik liczy na to, że dzięki niej uda się sprostać nadchodzącym wyzwaniom – zwłaszcza w okresie sezonu letniego.
Dla wielu armatorów zaczyna się najbardziej intensywny okres w roku. Wielu przewoźników decyduje się na uzupełnienie swojej floty, by wypełnić oczekiwania pasażerów oraz klientów frachtowych. Przy obecnej sytuacji na rynku nie jest to jednak zadanie łatwe. Choć – jak zauważają eksperci – pozyskanie na rynku wtórnym statku, który pod względem parametrów i specyfiki stanie się realnym wzmocnieniem, jest nie lada trudnością, sztuka ta udała się właśnie firmie Balearia.
Hiszpański armator pozyskał właśnie na okazyjnych warunkach statek Duba Bridge. To dość leciwy (zbudowany został w 1976 r.) prom towarowo-pasażerski, który wyprodukowany został w Australii. Zaledwie jesienią ub. r. został on sprzedany do Egiptu przez firmę European Seaways. Wcześniej pływał również dla Blue Star Ferries oraz ISCOMAR. Choć ma już 42 lata, znajduje się podobno w bardzo dobrym stanie.
Nowy nabytek ma 142 metry długości i 23 metry szerokości. Dysponuje linią ładunkową o długości 1054 metrów. Na pokład może przyjąć 900 pasażerów oraz 350 pojazdów osobowych.
Gdy chodzi o zakupy oraz pozyskiwanie statków na zasadzie czarteru, Balearia należy do najbardziej dynamicznie działających graczy na europejskim rynku. W ostatnich miesiącach firma zakupiła kilka jednostek – dwie od Stena Line i jedną od Irish Ferries; czeka też na dostawy nowych promów, które zamówione zostały w zakładach Astilleros oraz Gondàn Cantiere Navale Visentini. Co ciekawe, jeden z dwóch statków, które zamówione zostały w drugiej z wymienionych stoczni, otrzymała nazwę Maria Curie.
UNCTAD wzywa do dekarbonizacji żeglugi. Ponad 100 tys. statków do wymiany i modernizacji
MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem
Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze
59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis
CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem
Słabe frachty i czartery powodują konkurencję pomiędzy różnymi segmentami żeglugi. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33 – 37/2023)