• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Statek Kraszewski z 20 tysiącami ton saletry amonowej wreszcie wpuszczony do portu

ew

29.10.2020 22:29 Źródło: Times of India
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Statek Kraszewski z 20 tysiącami ton saletry amonowej wreszcie wpuszczony do portu

Partnerzy portalu

Statek Kraszewski z 20 tysiącami ton saletry amonowej wreszcie wpuszczony do portu - GospodarkaMorska.pl
fot. Chipolbrok

Dokładnie 75 dni oczekiwał na redzie hinduskiego portu statek "Kraszewski" z polską załogą na pokładzie. Cumowanie spowodowane było wzmożonymi obawami władz i miejscowej ludności odnośnie ładunku - ponad 20 tysiącami ton saletry amonowej. 

Po potężnej eksplozji 2750 ton azotanu amonu w porcie, do której doszło na początku sierpnia, zginęło na miejscu lub zmarło później z powodu obrażeń ponad 190 osób. Ponadto rannych zostało 6500 ludzi, a tysiące budynków zostały uszkodzone bądź zniszczone.

Tragiczny w skutkach wybuch spowodował wzmożone obawy władz i mieszkańców różnych części świata wobec tego typu ładunków.

Dotkliwie odczuła to polska załoga statku Kraszewski, który oczekiwał 75 dni na wejście do portu we wschodnich Indiach. Jednostka przybyła na redę Vizag (Visakhapatnam) 13 sierpnia wieczorem. natomiast weszła do portu dopiero 28 października.

K. Rammohana Rao, prezes zarządu portu Visakhapatnam Port Trust informował w sierpniu, że wstrzymanie obsługi ładunku spowodowane było prośbą władz okręgowych. Jak mówił na łamach "Times of India": "Jako port dpowiadamy jedynie za rozładunek towarów. Władze lokalne ubiegają sie jednak o akceptację od kierownictwa APPCB (Komisja Kontroli Zanieczyszczeń stanu Andhra Pradesh) i poprosiły nas o cierpliwość i wstrzymanie się z wpuszczeniem statku do portu dopóki nie otrzymamy odpowiednich poleceń".

Kraszewski został zbudowany w 2011 roku. Należy do Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego (znanego pod nazwą Chipolbrok) z siedzibą główną w Szanghaju i oddziałem w Gdyni. Ma prawie 200 m długości i 27,8 m szerokości. Jest przystosowany głównie do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych.



bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.