Chipolbrok Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe S.A. nabył od niemieckiego armatora Hermann Buss kolejne dwa wielofunkcyjne statki o nośności 33 000 DWT. Zbudowane w 2010 roku jednostki zmieniły nazwy na „Yongan” (wcześniej znane jako Berlin Trader) i „Changan” (dawniej Rome Trader).
Obie jednostki są siostrzanymi statków „Baoan” i „Taian”, które wcześniej dołączyły do floty Chipolbrok i osiągnęły dobre wyniki operacyjne.
Zakup statków zbiegł się z okresem epidemii i wiązał z wieloma trudnościami i wyzwaniami w szczególności związanymi z wymianą załóg. Po zebraniu informacji rynkowych w lutym, Chipolbrok ciężko pracował, aby przezwyciężyć negatywne skutki epidemii. W efekcie strony formalnie podpisały umowę kupna-sprzedaży statków 15 września. 16 i 20 października statki "Yongan" i "Changan" formalnie zmieniły właściciela.
Chińsko-Polska Spólka Żeglugowa powstała 15 czerwca 1951 roku na podstawie umowy miedzy rządami ówczesnej Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej i Chińskiej Republiki Ludowej. Chipolbrok był pierwsza spólka joint venture, jaka została utworzona w ChRL - po jej powstaniu w 1949 roku. Plany rozbudowy floty zakładają, że do końca 2021 roku Chipolbrok ma zarządzać flotą 23 statków.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął