Nowo dostarczony przez stocznię Ulstein Verft firmie Olympic statek CSOV Olympic Boreas zdobył tegoroczną nagrodę "Maritime Innovation of the Year". Oparty na projekcie ULSTEIN SX222 od Ulstein Design & Solutions AS był budowany również w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.
Najnowocześniejszy statek Construction Service Operation Vessel został dostarczony w lipcu i został opracowany we współpracy z armatorem Olympic i kilkoma firmami z Grupy Ulstein.
Umowa pomiędzy Olympic a Ulstein została podpisana w 2022 roku i obejmuje budowę dwóch CSOV w Ulstein Verft. Ulstein Power & Control otrzymał kontrakt na dostawę rozszerzonego pakietu zasilania i automatyki, w tym dużego zasilania akumulatorowego. Kadłuby powstają od 2022 roku w stoczni CRIST S.A. z siedzibą w Gdyni. Współpraca polskiego zakładu z norweskim zamawiającym rozpoczęła się w 2013 roku od projektu NB301.
Jest to pierwszy dostarczony statek zaprojektowany w oparciu o rozwiązania technologii Ulstein Twin X-Stern, określanej "morskim napędem na cztery koła". To cecha konstrukcyjna obejmująca ostrzejsze linie kadłuba i eliminująca płytę pawęży, zwiększająca funkcjonalność dzięki wpływowi na utrzymanie położenia statku na morzu, w tym reagowanie na fale morskie i przechyły. Ma to zapewniać komfort dla załogi i pracowników przebywających na pokładzie, a także bezpieczeństwo w trudnych warunkach poprzez zmniejszenie sił uderzenia fal i wilgotności pokładu.
Dzięki w pełni zintegrowanemu systemowi zasilania i automatyzacji firmy Ulstein, statek łączy duże akumulatory z generatorami o zmiennej prędkości w celu zoptymalizowania produkcji energii, działając w optymalnym miejscu efektywności energetycznej. Skutkuje to maksymalizacją efektywności energetycznej operacji, zdolności manewrowych i operacyjności.
Statek jest przygotowany na paliwo metanolowe o niskiej emisji i posiada dostępne miejsce na dodatkową pojemność akumulatora.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów