• <
nauta_2024

Statek CSOV Olympic Boreas budowany częściowo przez CRIST został statkiem roku

kw

24.09.2024 23:50 Źródło: Ulstein
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Statek CSOV Olympic Boreas budowany częściowo przez CRIST został statkiem roku
Fot. Ulstein

Nowo dostarczony przez stocznię Ulstein Verft firmie Olympic statek CSOV Olympic Boreas zdobył tegoroczną nagrodę "Maritime Innovation of the Year". Oparty na projekcie ULSTEIN SX222 od Ulstein Design & Solutions AS był budowany również w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.

Najnowocześniejszy statek Construction Service Operation Vessel został dostarczony w lipcu i został opracowany we współpracy z armatorem Olympic i kilkoma firmami z Grupy Ulstein.

Umowa pomiędzy Olympic a Ulstein została podpisana w 2022 roku i obejmuje budowę dwóch CSOV w Ulstein Verft. Ulstein Power & Control otrzymał kontrakt na dostawę rozszerzonego pakietu zasilania i automatyki, w tym dużego zasilania akumulatorowego. Kadłuby powstają od 2022 roku w stoczni CRIST S.A. z siedzibą w Gdyni. Współpraca polskiego zakładu z norweskim zamawiającym rozpoczęła się w 2013 roku od projektu NB301.

Jest to pierwszy dostarczony statek zaprojektowany w oparciu o rozwiązania technologii Ulstein Twin X-Stern, określanej "morskim napędem na cztery koła". To cecha konstrukcyjna obejmująca ostrzejsze linie kadłuba i eliminująca płytę pawęży, zwiększająca funkcjonalność dzięki wpływowi na utrzymanie położenia statku na morzu, w tym reagowanie na fale morskie i przechyły. Ma to zapewniać komfort dla załogi i pracowników przebywających na pokładzie, a także bezpieczeństwo w trudnych warunkach poprzez zmniejszenie sił uderzenia fal i wilgotności pokładu.

Dzięki w pełni zintegrowanemu systemowi zasilania i automatyzacji firmy Ulstein, statek łączy duże akumulatory z generatorami o zmiennej prędkości w celu zoptymalizowania produkcji energii, działając w optymalnym miejscu efektywności energetycznej. Skutkuje to maksymalizacją efektywności energetycznej operacji, zdolności manewrowych i operacyjności.

Statek jest przygotowany na paliwo metanolowe o niskiej emisji i posiada dostępne miejsce na dodatkową pojemność akumulatora.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.