Spółka 3 Seas Energy, w której 75% udziałów ma Unimot, a 25% Getka Energy - amerykański partner firmy, dostarczy na Białoruś 600 000 baryłek ropy White Eagle Blend (WEB) ze Stanów Zjednoczonych, podał Unimot.
"Dostawa amerykańskiej ropy na Białoruś, w której Unimot odpowiada za fizyczne dostarczenie produktu pokazuje, że polityka dywersyfikacji dostaw ropy naftowej na rynek Europy Środkowo-Wschodniej staje się faktem. Nasza najnowsza dostawa ropy WEB wypłynie dzisiaj z USA z terminalu P66 w Beaumont, który będzie oknem na świat dla eksportu WEB. Wybór tego terminalu związany jest z jego operacyjną sprawnością oraz bardzo rozwiniętą infrastrukturą. Jesteśmy przekonani, że kolejne dostawy nastąpią już wkrótce" - powiedział wiceprezes ds. handlowych Unimotu Robert Brzozowski, cytowany w komunikacie.
Obecnie w akcjonariacie spółki 3 Seas Energy 75% udziałów posiada Unimot, a 25% spółka Getka Energy - amerykański partner firmy.
"White Eagle Blend to specjalnie przygotowana mieszanka ropy naftowej której parametry są bardzo zbliżone do mieszanki rosyjskiej URALS używanej obecnie w polskich i białoruskich rafineriach. Dzięki temu znacznie ułatwiona będzie zamiana gatunku URALS na WEB. Nazwa naszej mieszanki 'Orzeł Biały' nie jest przypadkowa i odnosi się do symboli narodowych Polski" - powiedział prezes firmy Getka odpowiedzialnej za przygotowanie produktu Dariusz Cichocki, cytowany w komunikacie.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 4,45 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2019 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii