SEAWIND wraz z partnerami opracował w ostatnich latach obszerne portfolio projektów morskiej energetyki wiatrowej na wczesnym etapie u wybrzeży Polski. Portfel tych projektów energii odnawialnej ma potencjał do 7,3 gigawatów. IBERDROLA przejęła 50% polskiego portfela projektów od SEAWIND i obie firmy będą wspólnie rozwijać te projekty w przyszłości.
Nowe partnerstwo SEAWIND z IBERDROLĄ zapewnia hiszpańskiemu przedsiębiorstwu energetycznemu znaczący dostęp do polskiego rynku energii, jednocześnie zwiększając potencjał projektów poprzez dodatkowe możliwości IBERDROLI.
SEAWIND już w przeszłości z powodzeniem opracował wraz z IBERDROLĄ projekt „Baltic Eagle” o mocy 476 megawatów, który w najbliższej przyszłości zapewni zieloną energię nawet milionowi gospodarstw domowych w Niemczech.
Fritz Kaiser, Prezes Zarządu SEAWIND powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z IBERDROLĄ. Możemy teraz wspólnie walczyć z globalnym ociepleniem dzięki naszym strategiom zrównoważonego rozwoju w Polsce”.
O SEAWIND
Seawind Holding AG ma siedzibę w Vaduz / Liechtenstein i współpracuje lokalnie z międzynarodowymi zespołami rozwojowymi w oddziałach w Hamburgu i Gdyni. Rozwija morskie farmy wiatrowe na niemieckim i polskim Bałtyku. SEAWIND to firma należąca do rodziny Fritz Kaiser Group.
O firmie IBERDROLA
IBERDROLA jest światowym liderem energetycznym, numerem jeden w produkcji energii wiatrowej i jednym z największych dostawców energii elektrycznej na świecie. Grupa dostarcza energię prawie 100 milionom ludzi w kilkudziesięciu krajach.
IBERDROLA przewodzi transformacji w kierunku modelu zrównoważonej energii, poprzez inwestycje w energię odnawialną, inteligentne sieci, magazynowanie energii na dużą skalę i transformację cyfrową. Dzięki zaangażowaniu w czystą energię IBERDROLA jest jedną z firm o najniższych emisjach i międzynarodowym punktem odniesienia w zakresie jej wkładu w zrównoważony rozwój i walkę ze zmianami klimatu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów