Chcemy, żeby w naszym portfelu była również energetyka wiatrowa na morzu. Mamy partnera, złożyliśmy wniosek, czekamy na decyzję dotyczącą koncesji - w rozmowie z "DGP" wyznał prezes Tauronu Wojciech Ignacok.
Prezes Tauronu pytany przez "DGP" o zapowiadane przez grupę zazielenienie ich inwestycji oraz o to, co będzie specjalnością Tauronu, odpowiedział: "Zielony zwrot to nie jest hasło, ale konieczność wymuszona przez Unię Europejską. Praktycznie wszystkie spółki zmieniają źródła energii na odnawialne. W przypadku grupy Tauron zielony zwrot to przede wszystkim inwestycje w fotowoltaikę i energię wiatrową na lądzie. Nie ukrywamy, że startujemy też w konkursach na energetykę wiatrową na morzu, jednak na dzień dzisiejszy nie mamy takich koncesji".
Na pytanie, kiedy spodziewają się koncesji, odpowiedział: "Wystąpiliśmy o koncesję w rundzie, której ogłoszenie miało mieć miejsce do końca tego roku, ale teraz mówi się, że będzie to I kw. 2021 r. Chcemy, żeby w naszym portfelu była również energetyka wiatrowa na morzu. Mamy partnera, złożyliśmy kompletny wniosek, ale czekamy na decyzję dotyczącą koncesji".
Prezes Tauronu dopytywany, kto jest tym partnerem powiedział, że "nie
może zdradzić". Pytany, czy to partner zagraniczny, odparł: "Na dzień
dzisiejszy zagraniczny, ale naszą ideą jest, żeby grupy energetyczne
wspólnie występowały o dalsze koncesje, żebyśmy w tym segmencie nie
konkurowali z PGE czy Eneą, tylko wspólnie występowali o nowe obszary
koncesyjne".
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów