Brazylijska policja ponownie przeszuka statek PŻM Jawor, na którym ujawniono narkotyki na redzie brazylijskiego Sao Luis - poinformował w środę rzecznik prasowy Polskiej Żeglugi Morskiej.
"Sąd zażądał ponownego przeszukania statku z udziałem psa tropiącego. Generalnie statek już był przeszukiwany, tylko działo się to na zlecenie armatora, czyli de facto prywatnie. A chodzi o to, żeby zachować ścieżkę formalną po zleceniu przeszukania przez sąd" – powiedział PAP w środę rzecznik prasowy Polskiej Żeglugi Morskiej Krzysztof Gogol.
Dodał, że w związku z zaistniałą sytuacją procedura wejścia statku do portu się przedłuży.
Informację o konieczności ponownego przeszukania jednostki jako pierwsze podało radio RMF FM.
Masowiec z floty PŻM około dwa tygodnie temu przypłynął do brazylijskiego portu Itaqui w Sao Luis po ładunek soi. Dwa dni czekał na kotwicowisku. W piątek, 4 października, jeden z marynarzy zauważył zerwaną plombę na wejściu do jednego z pustych pomieszczeń (tzw. void space) między nadbudówką a ładowniami. W środku były zafoliowane paczki. Powiadomiono kapitana, a ten – za pośrednictwem agenta – policję. Funkcjonariusze ustalili, że podejrzany pakunek to kokaina. W sumie pół tony.
O udaremnieniu przemytu narkotyków przez załogę masowca PŻM poinformowała w niedzielę, 6 października. Krzysztof Gogol powiedział, że paczki z narkotykami zostały podrzucone prawdopodobnie w nocy.
MS Jawor ma 230 m długości. Na kotwicowisku nie jest objęty wzmocnionym nadzorem, a południowoamerykańskie kartele narkotykowe coraz częściej próbują wykorzystywać statki handlowe do przemytu.
Rzecznik PŻM podkreślił, że załoga polskiego statku działała zgodnie z procedurami. Przypomniał też, że przebieg wachty na statku jest rejestrowany.
dsok/ jann/
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española