Przez kilka pracowitych miesięcy zespół AN-ELEC pracował nad wykonaniem specjalnego zamówienia na trzy specjalistyczne kontenery z łącznie piętnastoma rozdzielnicami średniego napięcia, które mają za zadanie przejmować tymczasowo sterowanie systemami elektrycznymi podczas prac nad siecią energetyczną w Holandii.
Docelowy klient, spółka z Niderlandów, będzie wykorzystywać kontenery z rozdzielnicami w wielu lokacjach. Są one zaprojektowane jako mobilne stacje, mające przejąć zadania stacji transformatorowych przy konieczności jej rozłączenia, np. w przypadku jej wymiany czy naprawy.
– Każdy kontener składa się z pięciu dedykowanych rozdzielnic
sterowniczych, które służą do zastępczego sterowania systemami. Mamy tu
również zainstalowaną jednostkę klimatyzacyjną, która służy do grzania
lub chłodzenia kontenera, by utrzymać w nim odpowiednią wymaganą
temperaturę. Na jednej ścianie kontenera są wyprowadzone wszystkie kable
zasilające, które można bezpośrednio połączyć do instalacji sterowania–
opisuje Daniel Syldatk, Dyrektor Rynków Międzynarodowych w AN-ELEC.
To
już trzeci projekt, jaki AN-ELEC realizuje dla klienta, który jest
odpowiedzialny za wymianę sieci energetycznej w całej Holandii. Jak mówi
Syldatk, projekty ciągle ewoluują. Ostatni z nich jest największy.
– Staramy się o kolejne projekty, które będą jeszcze większe i bardziej zaawansowane – dodaje.
AN-ELEC
powstał w 1998 roku, w 2006 roku firma przekształciła się w spółkę z
o.o. Od tego czasu wykorzystała szanse, jakie przedstawiło wejście
Polski do Unii Europejskiej i zaistniała na rynkach zagranicznych.
Początkowo głównym obszarem działalności były instalacje elektryczne na
statkach. 18 lat działalności i stabilnego rozwoju Spółki pozwoliło na
dwukrotną rozbudowę siedziby firmy co w efekcie zaowocowało
rozszerzeniem zakresów prac i powstaniem kolejnych działów zajmujących
się m.in. instalacjami elektrycznymi na projektach lądowych jak
również obiektach przemysłowych. Najnowszą częścią AN-ELEC jest dział
projektowania i budowy rozdzielnic, dysponujący własną halą produkcyjną
dodatkowo powiększoną w 2021 roku.
– W naszym warsztacie
budujemy i montujemy rozdzielnice niskiego i średniego napięcia dla
klientów z Polski i zagranicy, portfolio jest bardzo duże, nie planujemy
jednak spowolnienia działalności i jak najbardziej otwarci jesteśmy na
inne zlecenia jak również nowe rynki zagraniczne – podkreśla Daniel
Syldatk.
An-Elec zatrudnia obecnie około 200 osób na różnych stanowiskach i w różnych krajach, m.in. w Holandii, Belgii, Niemczech, Skandynawii. Firma na stałe współpracuje m.in. z polskimi stoczniami przy remontach i budowach nowych jednostek.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów