Ropa na amerykańskiej giełdzie paliw w N.Jorku tanieje o 1 proc. Perspektywy popytu na paliwa na świecie nadal są niepewne.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na XI na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 39,82 USD, niżej o 1,07 proc.
Ropa Brent w dostawach na XI na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 41,50 USD za baryłkę, niżej o 0,98 proc.
Analitycy wskazują, że ceny ropy w IV kwartale mają ograniczone pole do zwyżek, ponieważ ożywienie globalnego popytu na paliwa spowalnia z powodu wprowadzanych nowych ograniczeń i restrykcji w wielu krajach, co związane jest z nasileniem się zachorowań na Covid-19.
Tymczasem od października wzrośnie eksport ropy z Iraku, który jest największym dostawcą surowca w OPEC po Arabii Saudyjskiej.
Więcej ropy na rynki paliw dociera z Libii, gdzie wygasa wojna domowa.
Libia prawie już potroiła produkcję ropy - do 250 tys. baryłek dziennie - podają źródła zbliżone do sprawy. Dostawy jeszcze wzrosną, gdy na tankowce zostanie załadowana ropa ze zbiorników magazynowych, co pozwoli na powiększenie wydobycia.
Eksperci Mercuria Energy Group oceniają, że światowe rynki ropy nie będą w stanie zaabsorbować rosnącej produkcji ropy, ponieważ pogarszają się perspektywy globalnego popytu.
Z kolei minister energii Rosji Aleksander Novak prognozuje, że globalny popyt na ropę w 2020 r. spadnie aż o 10 proc. w porównaniu do 2019 r.
"Struktura rynku jest w tej chwili słaba" - ocenia Howie Lee, ekonomista Oversea-Chinese Banking Corp.
"Główne gospodarki rozważają ponowne nakładanie ograniczeń w podróżowaniu, co byłoby głównym katalizatorem do spadków cen ropy" - dodaje.
W ub. tygodniu WTI na NYMEX staniała o 2,1 proc. (PAP Biznes)
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów