Przy okazji konferencji, które odbyły się na międzynarodowych targach morskich Baltexpo, ukazał się raport dotyczący portów morskich o nazwie: „Wolumen czy zmiany jakościowe – gdzie szukać wartości?”. Raport został przygotowany przez firmę Actia Forum i przekazuje interesujące informacje na temat działań inwestycyjnych portów morskich.
Raport jest analizą i przedstawieniem kierunków inwestycyjnych w portach polskich w ostatnich latach oraz opisaniem ich planów na przyszłość. W pierwszych dwóch rozdziałach, czyli „Globalizacja, geopolityka, energia, klimat - jak światowa sytuacja i trendy wpływają na sektor portowy” oraz „Większe i bardziej ekologiczne statki – trendy w sektorze żeglugowym wpływające na porty” autorki prezentują czytelnikowi szerszego kontekstu omawianej sprawy, dlatego w głównej mierze skupiają się one na światowych trendach dotyczących gospodarki, sytuacji geopolitycznej, klimatycznej, jak i tych związanych bezpośrednio z żeglugą morską.
Kolejne rozdziały „Skala i rodzaje inwestycji w polskich portach morskich w ostatnich latach – więcej i głębiej” oraz „Przyszłe obszary wzrostu – od wolumenu do wartości” są już ściśle powiązane z polskim rynkiem. Dokładnie opisano tam pogłębianie portów, modernizacje i budowę nowych nabrzeży, rozwój infrastruktury na rzecz bezpieczeństwa energetycznego czy instalację morskich farm wiatrowych. Zwieńczeniem raportu jest dokładna analiza przeładunków w portach polskich na przestrzeni ostatnich lat oraz przedstawienie perspektyw rozwoju przeładunków w przyszłości
Raport nie jest dostępny online, ale można się z nim zapoznać, pisząc pod adres: nora@actiaforum.pl.
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje