Zadłużona, południowokoreańska stocznia STX Offshore & Shipbuilding zdobyła pierwszy w tym roku kontrakt.
Chodzi o budowę trzech tankowców petrochemicznych o nośności 6,6 tys. ton zamówionych przez lokalnego armatora. Jednostki mają zostać dostarczone w 2022 roku.
To dobra wiadomość w momencie, gdy władze stoczni rozważały jej całkowite zamknięcie z powodu fatalnych warunków rynkowych. Zakład od długiego czasu miał problemy ze zdobyciem jakichkolwiek zamówień, co pogorszyło się w momencie uderzenia pandemii COVID-19.
Stocznia zdecydowała się podjąć wiele kroków w celu uzyskania oszczędności. Wprowadziła wczesne emerytury i niepłatne urlopy, co zakończyło się strajkiem pracownikiem w maju.
Rozpoczął się on 1 czerwca i głównym postulatem było odwołanie niepłatnych urlopów. Protesty zakończyły się pod koniec lipca, wraz z ogłoszeniem, że władze firmy zgodziły się znaleźć kupca na stocznię.
STX Offshore od siedmiu lat przechodzi proces restrukturyzacji w kooperacji ze swoim kredytorem – Korea Development Bank.
MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem
Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze
59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis
CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem
Słabe frachty i czartery powodują konkurencję pomiędzy różnymi segmentami żeglugi. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33 – 37/2023)
XXII Forum Gospodarki Morskiej startuje 13 października w Gdyni