I oraz II kwartał nowego roku wiąże się z realizacją kontynuowanych zleceń, a także rozpoczęciem nowych przedsięwzięć. Dla firmy Thesta ze Szczecina oznacza to realizację projektów dla wielu klientów, w tym instytucji morskich.
Jak podał w mediach społecznościowych prezes zarządu firmy Marcin Ryngwelski, wśród prowadzonych projektów inżynieryjnych wyróżniają się dwa. Są to integracja pojazdu bezzałogowego (USV) Drix z okrętem hydrograficznym ORP Arctowski (266), który wraz z bliźniaczym ORP Heweliusz (265) wchodzi w skład Dywizjonu Zabezpieczenia Hydrograficznego, będącego jednostką 3. Flotylli Okrętów. Dzięki prowadzonemu przez Thesta przedsięwzięciu okręt ma stać się "nosicielem" zdalnie sterowanego pojazdu, którym będzie można operować bezpośrednio z jednostki. Możliwość korzystania z bezzałogowców ma zwiększyć zdolności operacyjne marynarzy zajmujących się badaniami hydrograficznymi.
Oprócz tego szczecińska firma rozpoczęła projekt pod nazwą "Nowy Zintegrowany Mostek" wiążący się z modernizacją żaglowca szkolnego Dar Młodzieży, należącego do Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. W ubiegłym roku statek spędził większą część roku w rejsach, podczas których przebywał w portach wielu państw Europy, docierając aż na równik na Oceanie Atlantyckim. Przedsięwzięcie związane z modernizacją wyposażenia jednostki jest realizowane przez firmy Thesta oraz Alphatron Marine Poland Sp. z o.o.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów