• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Załadunek olbrzymich szpul w OT Port Gdynia (foto, wideo)

ew

28.05.2020 08:19 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Załadunek olbrzymich szpul w OT Port Gdynia (foto, wideo)

Partnerzy portalu

Załadunek olbrzymich szpul w OT Port Gdynia (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

W środę, 27 maja w OT Port Gdynia przy głębokowodnym stanowisku o max. zanurzeniu 13 m, przy Nabrzeżu Rumuńskim, miał miejsce załadunek 19 szpul wraz z osprzętem. Ze względu na łączną masę ładunku wynoszącą 915 ton, do operacji użyto zarówno ciężkich dźwigów portowych, jak i dźwigów statkowych.

Jak powiedział nam Jan Boniec, Główny Dyspozytor OT Port Gdynia: "Szpule wraz z osprzętem ładowane są na statek MV Adam Asnyk ciężkimi dźwigami portowymi Liebherr LHM o max. udźwigu do 80 ton, jak i - ze względu na wagę jednostkową przekraczającą 47 t oraz rozmieszczenie ładunku w ładowni statku od strony wody - dźwigami statkowymi. Jednostka wyposażona jest w dźwigi, umożliwiające przeładunek sztuk o wadze jednostkowej do 640 ton".

Spedytorem odpowiedzialnym za cały proces logistyczny była firma Okmarit, z kolei Agentem statku jest firma Polbrok. Logistyka dostarczenia ładunku drogą lądową w miejsce załadunku na statek była niemałym wyzwaniem ze względu na wagę jednostkową oraz wymiary szpul. 

Terminal OT Port Gdynia, który w tym roku obchodzi jubileusz 25-lecia, jako uniwersalny terminal portowy z powodzeniem obsługuje wszelkie ładunki drobnicowe, w tym elementy dostaw inwestycyjnych, project cargo oraz sztuki ciężkie. Roczny potencjał przeładunkowy całego terminala to blisko 3,5 mln ton. OT Port Gdynia posiada także dedykowany terminal ro-ro i jest jednym z największych operatorów w zakresie przeładunków w technologii ro-ro (obsługa ładunków tocznych, naczep) oraz przeładunku i magazynowaniu papieru oraz wyrobów papierniczych, w tym celulozy. Spółka dysponuje zarówno wyspecjalizowanym sprzętem do obsługi ładunków ro-ro, jak i odpowiednią infrastrukturą portową pod ładunki drobnicowe i masowe suche.

MV Adam Asnyk to zbudowany w 2009 roku drobnicowiec pływający pod maltańską banderą. Ma 200 m długości i 28 metrów szerokości.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.