• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Statki łamiące przepisy IMO 2020 muszą liczyć się z grzywnami i aresztowaniem w portach

PMK

03.03.2020 21:09 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Statki łamiące przepisy IMO 2020 muszą liczyć się z grzywnami i aresztowaniem w portach

Partnerzy portalu

Statki łamiące przepisy IMO 2020 muszą liczyć się z grzywnami i aresztowaniem w portach - GospodarkaMorska.pl

Główne organizacje kontrolujące porty, w tym protokół ustaleń z Paryża, protokół ustaleń z Tokio i amerykańska straż przybrzeżna (USCG), planują od początku marca rygorystycznie egzekwować przepisy IMO 2020.

W związku z tym właściciele i operatorzy statków mogą liczyć się z zatrzymaniem statków, jeżeli nadal będą przewozić paliwo o zawartości siarki wyższej niż 0,5 procent, chyba że statek ma system oczyszczania spalin.

- Międzynarodowa Izba Żeglugi przypomina armatorom i operatorom o zbliżającym się zakazie i przestrzega, że wszelkie statki, które złamią przepisy, muszą liczyć się z poważnymi konsekwencjami - powiedział ICS.

Izba powiedziała, że organy ścigania nie będą już musiały wykazywać użycia paliwo, bo samo jego posiadanie na pokładzie jest zabronione.

- Od czasu wprowadzenia IMO 2020 1 stycznia statki otrzymały „okres karencji ”, podczas gdy przemysł przechodzi na paliwo o niskiej zawartości siarki. Od 1 marca już tak nie będzie. Każdy statek nieprzestrzegający przepisów będzie zagrożony poważnymi grzywnami, a nawet zatrzymaniem - powiedział Guy Platten, sekretarz generalny ICS.

ICS powiedział, że na podstawie informacji dostarczonych przez właścicieli statków, ci ostatni stwierdzili, że są w pełni gotowi na 1 marca tego roku.

Dla przypomnienia Komitet Ochrony Środowiska Morskiego IMO (MEPC 73) przyjął poprawkę MARPOL, aby zakazać przewozu niezgodnego oleju napędowego na pokładzie statków w październiku 2018 r.

Zakaz dotyczy paliw przeznaczonych do spalania, napędu lub eksploatacji na statku.

Od czasu wejścia w życie górnego limitu siarki IMO przemysł żeglugowy odnotował stosunkowo płynne przejście na paliwa zgodne z wymogami, pomimo poważnych obaw związanych z dostępnością paliw zgodnych i potencjalnymi problemami w odniesieniu do jakości nowych mieszanek.

Jednak jest jeszcze dość wcześnie, aby wyciągnąć jakąkolwiek rozstrzygającą analizę, ponieważ przejście jest jeszcze w początkowej fazie.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.