PMK
Główne organizacje kontrolujące porty, w tym protokół ustaleń z Paryża, protokół ustaleń z Tokio i amerykańska straż przybrzeżna (USCG), planują od początku marca rygorystycznie egzekwować przepisy IMO 2020.
W związku z tym właściciele i operatorzy statków mogą liczyć się z zatrzymaniem statków, jeżeli nadal będą przewozić paliwo o zawartości siarki wyższej niż 0,5 procent, chyba że statek ma system oczyszczania spalin.
- Międzynarodowa Izba Żeglugi przypomina armatorom i operatorom o zbliżającym się zakazie i przestrzega, że wszelkie statki, które złamią przepisy, muszą liczyć się z poważnymi konsekwencjami - powiedział ICS.
Izba powiedziała, że organy ścigania nie będą już musiały wykazywać użycia paliwo, bo samo jego posiadanie na pokładzie jest zabronione.
- Od czasu wprowadzenia IMO 2020 1 stycznia statki otrzymały „okres karencji ”, podczas gdy przemysł przechodzi na paliwo o niskiej zawartości siarki. Od 1 marca już tak nie będzie. Każdy statek nieprzestrzegający przepisów będzie zagrożony poważnymi grzywnami, a nawet zatrzymaniem - powiedział Guy Platten, sekretarz generalny ICS.
ICS powiedział, że na podstawie informacji dostarczonych przez właścicieli statków, ci ostatni stwierdzili, że są w pełni gotowi na 1 marca tego roku.
Dla przypomnienia Komitet Ochrony Środowiska Morskiego IMO (MEPC 73) przyjął poprawkę MARPOL, aby zakazać przewozu niezgodnego oleju napędowego na pokładzie statków w październiku 2018 r.
Zakaz dotyczy paliw przeznaczonych do spalania, napędu lub eksploatacji na statku.
Od czasu wejścia w życie górnego limitu siarki IMO przemysł żeglugowy odnotował stosunkowo płynne przejście na paliwa zgodne z wymogami, pomimo poważnych obaw związanych z dostępnością paliw zgodnych i potencjalnymi problemami w odniesieniu do jakości nowych mieszanek.
Jednak jest jeszcze dość wcześnie, aby wyciągnąć jakąkolwiek rozstrzygającą analizę, ponieważ przejście jest jeszcze w początkowej fazie.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 56,01 $ | baryłka | 0,57% | 07:57 |
Cyna | 21806,00 $ | tona | 1,45% | 18 sty |
Cynk | 2664,00 $ | tona | -1,26% | 18 sty |
Aluminium | 1979,00 $ | tona | -1,05% | 18 sty |
Pallad | 2392,50 $ | uncja | 0,72% | 07:58 |
Platyna | 1118,85 $ | uncja | -0,15% | 07:58 |
Srebro | 26,03 $ | uncja | 0,46% | 07:58 |
Złoto | 1874,00 $ | uncja | 0,11% | 07:58 |