ew
Rosyjski statek Akademik Czerski, który mógłby dokończyć układanie na dnie Morza Bałtyckiego gazociągu Nord Stream 2, płynie do Egiptu - podały w środę media w Rosji, powołując się na dane serwisów internetowych monitorujących ruch okrętów.
Akademik Czerski płynie do portu w Suezie. Wcześniej zmierzał w kierunku Sri Lanki, ominąwszy Singapur, gdzie pierwotnie miał przybyć 22 lutego.
Serwis Vesselfinder ocenia, że do Suezu jednostka dotrze 25 marca.
O tym, że Akademik Czerski ułoży brakujące do ukończenia Nord Stream 2 około 160 km rurociągu, mówił minister energetyki Aleksandr Nowak. Od października 2019 roku statek znajdował się w porcie Nachodka na rosyjskim Dalekim Wschodzie, gdzie przechodził modernizację. 10 lutego br. media w Rosji podały, że Akademik Czerski wypłynął z tego portu i kieruje się do Singapuru.
Pod koniec grudnia 2019 r. prezydent USA Donald Trump podpisał ustawę o budżecie Pentagonu na rok 2020. Zapisano w niej m.in. sankcje wobec firm budujących gazociąg Nord Stream 2. Z Bałtyku odpłynęły w grudniu specjalistyczne jednostki szwajcarskiej firmy Allseas, które pracowały przy układaniu rur po dnie morskim. Koncern Gazprom zapowiedział, że strona rosyjska samodzielnie ukończy budowę.
Ministerstwo energetyki podało w lutym br., że gazociąg powstanie najpóźniej na początku 2021 roku. Pierwotnie gazociąg Nord Stream 2 miał powstać do końca 2019 roku i Rosja zamierzała wówczas wstrzymać tranzyt gazu przez Ukrainę.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny