• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Raport: Spada liczba panamaxów bez pracy, wraz z rosnącym popytem na Dalekim Wschodzie

PMK

04.04.2019 16:00 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Raport: Spada liczba panamaxów bez pracy, wraz z rosnącym popytem na Dalekim Wschodzie

Partnerzy portalu

Raport: Spada liczba panamaxów bez pracy, wraz z rosnącym popytem na Dalekim Wschodzie - GospodarkaMorska.pl

Rosnący popyt na usługi kontenerowców typu panamax spowodował zmniejszenie liczby bezczynnych jednostek o ładowności od 4 do 5,1 tys. TEU - wynika z raportu Alphaliner.

W ciągu ostatniego miesiąca liczba ta zmniejszyła się z 50 do zaledwie 22 statków, z których tylko dwanaście wciąż uważa się za dostępnych na czarter.

Gwałtowny spadek wynika głównie ze zwiększonego popytu na trasach wewnątrz Dalekiego Wschodu, które stały się największym źródłem klientó dla statków Panamax. Liczba jednosteko pojemności ponad 4000 TEU, rozmieszczonych w handlu regionalnym na Dalekim Wschodzie, stale rośnie od 2010 roku, z 30 do 195 jednostek, z czego 153 to klasyczne panamaxy. Same chińskie krajowe trasy zatrudniają 63 z tych statków, głównie na gęstych w ruch trasach, które łączą północne i południowe Chiny.

Alphaliner zauważył, że większość nowego zapotrzebowania jest napędzana wzrostem wielkości statków w usługach Azji Północnej i Azji Południowo-Wschodniej, a także rosnącą liczbą dużych ilości tras dostawczych w Azji Południowo-Wschodniej.

- Stosunkowo niskie stawki czarteru dla klasycznych panamaxów skłoniły operatorów do uaktualnienia niektórych usług z wielkości 1500 - 3500 TEU do skali 4000 - 5 100 TEU, przy czym statki panamax są czarterowane po stawkach podobnych do tych płaconych za mniejsze statki - donosi Alphaliner.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.