pc
Polska Żegluga Morska złożyła wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie przejęcia kontroli nad Funduszem Rozwoju Spółek – poinformował UOKiK. Wniosek wpłynął 25 kwietnia. Sprawa jest w toku.
„Zgłoszenie dotyczy przejęcia kontroli poprzez ustanowienie zarządcy komisarycznego PŻM, tj. Pawła Stanisława Brzezickiego, członkiem zarządu FRS w jednoosobowym zarządzie FRS” – podał UOKiK.
Uczestnikami bezpośrednio uczestniczącymi w koncentracji są Fundusz Rozwoju Spółek oraz Polska Żegluga Morska. Nie oznacza to jednak, że PŻM chce przejąć FRS, o czym informowaliśmy wcześniej. Krzysztof Gogol, rzecznik Grupy PŻM, wyjaśnił, że UOKiK bada obecnie wniosek, czy poprzez mianowanie zarządcy komisarycznego PŻM Pawła Brzezickiego prezesem FRS, nie doszło do przejęcia kontroli przez Polską Żeglugę Morską nad FRS. Jest to procedura formalna wymagana prawem Unii Europejskiej.
Paweł Brzezicki pełni funkcję prezesa FRS od 1 maja. Fundusz, którego jedynym akcjonariuszem jest Skarb Państwa, realizuje zadania w obszarze restrukturyzacji i wsparcia kapitałowego małych i średnich spółek kontrolowanych przez państwo, oferując finansowanie dopasowane do potrzeb odbiorcy.
FRS dysponuje kapitałem adekwatnym do potrzeb działalności statutowej. Celem spółki jest optymalne i efektywne inwestowanie środków finansowych dla uzyskania maksymalnego zwrotu z inwestycji, przy jednoczesnym minimalizowaniu ryzyka inwestycyjnego.
„Działalność transakcyjną rozpoczęliśmy w II kwartale 2017 roku. Koncentrujemy się na wpieraniu realizacji planów naprawczych i restrukturyzacji, poprawie płynności finansowej, zasileniu kapitału obrotowego, poprawie struktury bilansu, finansowaniu inwestycji o charakterze rozwojowym i modernizacyjnym oraz finansowaniu kontraktów i zamówień” – czytamy na stronie internetowej Funduszu Rozwoju Spółek.
Oferta FRS jest uzupełnieniem dla działalności i usług świadczonych przez Polski Fundusz Rozwoju, Agencję Rozwoju Przemysłu i Bank Gospodarstwa Krajowego.
Fundusz Rozwoju Spółek jest właścicielem Stoczni Szczecińskiej oraz szczecińskiej Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
W lutym Grupa PŻM podpisała z Funduszem porozumienie w sprawie współpracy z Gryfią. Kadra PŻM ma wspierać działalność operacyjną i strategiczną stoczni. Wśród celów podpisanego porozumienia są intensyfikacja programu budowy promów dla polskich armatorów, stworzenie linii usług instalacji oczyszczania spalin i instalacji oczyszczania wód balastowych.
Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z większych w Europie. Podstawową działalnością przedsiębiorstwa jest przewóz ładunków masowych.
Kolejny ważny krok w rozbudowie infrastruktury portowej w Świnoujściu
Port Singapur i jego sieć logistyczna na fali wzrostów. Z polskim udziałem Baltic Hub
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny