• <
PZT_980x120_gif_2020

Port Gdynia będzie hubem naftowym. PERN rusza z rozbudową Bazy Paliw w Dębogórzu

Strona główna Porty, logistyka Port Gdynia będzie hubem naftowym. PERN rusza z rozbudową Bazy Paliw w Dębogórzu
Port Gdynia będzie hubem naftowym. PERN rusza z rozbudową Bazy Paliw w Dębogórzu - GospodarkaMorska.pl

gm24

10.12.2019 Źródło: własne

Pod koniec listopada PERN ogłosił przetarg na nadzór inwestorski przy rozbudowie bazy paliw w Dębogórzu. Rozpoczęła się również procedura wyboru wykonawcy tej wielomilionowej inwestycji. Skomunikowana, bezpośrednim rurociągiem, z terminalem paliw płynnych w Porcie Gdynia Baza wzbogaci się o dwa nowe zbiorniki o łącznej pojemności 64 tys. ton, co znacząco wpłynie na potencjał gdyńskiego portu w przeładunku produktów naftowych.

Korzystając z terminala paliwowego na falochronie Portu Gdynia, Baza Paliw w Dębogórzu staje się znaczącym ogniwem importu przetworów naftowych drogą morską. Baza świadczy usługę dla potencjalnych importerów, mogąc przyjąć dostawę ze statków o nośności powyżej 30 tys. DWT.

Przeładunki przetworów naftowych w Porcie Gdynia wzrosły w pierwszych 10 miesiącach tego roku o 9,4% (134 tys ton). Dwa nowe zbiorniki, każdy ma mieć pojemność 32 tys. metrów sześc. (łącznie prawie 1650 cystern) o nowe możliwości dla Portu i perspektywa dalszych dynamicznych wzrostów w segmencie paliw płynnych.

Utworzenie hubu morskiego pozwoli na pełniejsze wykorzystanie atutów lokalizacji Bazy, jako istotnego elementu łańcucha logistycznego dostaw paliw płynnych, nie tylko na rynek krajowy, ale także do innych krajów Europy Środkowej, przy wykorzystaniu Portu w Gdyni, który będzie liczącą się lokalizacją dla przeładunku paliw w obrębie basenu Morza Bałtyckiego.

Rozbudowa pojemności magazynowych w Bazach Paliw PERN to kolejna z ważnych dla Spółki inwestycji, które wynikają z Polityki Rządu RP dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym i znajdują swoje odzwierciedlenie w strategii Spółki do 2022 roku. Budowa zbiorników magazynowych w Bazach Paliw, to odpowiedź na znaczący wzrost popytu na świadczone usługi. Nowe zbiorniki, między innymi, zostaną przeznaczone do obrotu paliwami, a także do magazynowania zapasów interwencyjnych.

W listopadzie 2017 r. Rada Ministrów przyjęła dokument „Polityka Rządu RP dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym”, zgodnie z którym PERN ma wspierać dywersyfikację dostaw ropy do Polski, a także pełnić „wiodącą rolę” w składowaniu tego surowca oraz paliw, „zajmując się bilansowaniem całego systemu magazynowego”, w tym rozbudową pojemności magazynowych.

PERN to państwowa spółka o znaczeniu strategicznym; odpowiada za tłoczenie rurociągami ropy naftowej, w tym do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech, oraz za magazynowanie zarówno surowca, jak i paliw płynnych.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 42,94 $ baryłka  0,30% 02:57
 Cyna 18343,00 $ tona 0,65% 15 paź
 Cynk 2397,00 $ tona -0,04% 15 paź
 Aluminium 1824,00 $ tona -0,65% 15 paź
 Pallad 2351,10 $ uncja  0,55% 02:12
 Platyna 867,00 $ uncja  0,16% 02:57
 Srebro 24,33 $ uncja  0,16% 02:58
 Złoto 1903,90 $ uncja  0,06% 02:58
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.