ew/Urząd Morski w Szczecinie
Trwają prace przy budowie umocnień brzegowych wyspy Kiełpiński Ostrów, prowadzone w ramach inwestycji „Poprawa infrastruktury dostępowej do portu w Policach”, której wykonawcą jest holenderska firma Van den Herik Kust.
Wykonywane są umocnienia południowego brzegu wyspy, biegnącego wzdłuż północnego brzegu kanału Kiełpińskiego, na odcinku o długości ok. 576 metrów. Istniejąca skarpa została wyprofilowana poprzez wykonanie wykopu lub przez zasyp uzupełniający, w miejscach cofnięcia się linii brzegowej.
Skarpie nadano odpowiedni kształt, o maksymalnym nachyleniu 1:2,5. Na odcinku pomiędzy skrajem toru wodnego a umocnieniem brzegowym wykonano skarpowanie toru o nachyleniu ok. 1:5. Narzut kamienny układany jest na geokompozycie, zbudowanym z powiązanych ze sobą: jednej warstwy geosyntetyku, dwóch warstw materaców faszynowych oraz trzech warstw kiszek faszynowych, ułożonych w kratę. Geosyntetyk został ułożony tak, by nie dopuszczać do przenikania gruntu w narzut. Narzut kamienny z kolei, ma za zadanie chronić brzeg przed miejscową erozją, na skutek działania fali, spowodowanej ruchem większych jednostek oraz przed ewentualnym naporem kry lodowej. Łączna masa kamienia wykorzystanego przy budowie umocnień wyniesie ok. 10 tys. ton.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania