pc
W celu wykorzystania możliwości, jakie daje transport na szlaku w regionie państw między Bałtykiem, Adriatykiem i Morzem Czarnym, planowane jest powołanie w grupie PKP Cargo dywizji intermodalnej - poinformowała kolejowa spółka w środowym komunikacie.
"Dywizja intermodalna zapewni realizowanie przewozów od drzwi do drzwi. Chcemy, aby to było zarządzane w jednym podmiocie" – wyjaśnia cytowany w komunikacie prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.
Prezes dodał, że przykładem współpracy podmiotów w ramach grupy jest rebranding czeskiej spółki zależnej - AWT, która zacznie funkcjonować jako PKP Cargo International.
W komunikacie napisano, że ekspansja Grupy PKP Cargo w regionie Trójmorza jest na pewno uzależniona nie tylko od rozwoju gospodarczego naszej części Europy, ale i od sytuacji międzynarodowej.
"Pod uwagę musimy brać zwłaszcza +czynnik chiński+. Z jednej strony Chiny mogą dla PKP Cargo być konkurencją w przewozach w obszarze Trójmorza, gdyż Chińczycy sporo inwestują na Bałkanach, ale na współpracy z Chinami możemy przede wszystkim sporo zyskać. Z obszaru Pacyfiku generowana jest ogromna ilość ładunków do Europy Zachodniej, ale liczymy, że w przyszłości będą one kierowane także na południe i że będzie udrożniony korytarz północ-południe i Polska, jako kraj znajdujący się na przecięciu tych szlaków handlowych, będzie odgrywać istotną rolę" – stwierdził cytowany w komunikacie Radosław Pyffel, pełnomocnik zarządu PKP Cargo ds. rynków wschodnich.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny