pc
W celu wykorzystania możliwości, jakie daje transport na szlaku w regionie państw między Bałtykiem, Adriatykiem i Morzem Czarnym, planowane jest powołanie w grupie PKP Cargo dywizji intermodalnej - poinformowała kolejowa spółka w środowym komunikacie.
"Dywizja intermodalna zapewni realizowanie przewozów od drzwi do drzwi. Chcemy, aby to było zarządzane w jednym podmiocie" – wyjaśnia cytowany w komunikacie prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.
Prezes dodał, że przykładem współpracy podmiotów w ramach grupy jest rebranding czeskiej spółki zależnej - AWT, która zacznie funkcjonować jako PKP Cargo International.
W komunikacie napisano, że ekspansja Grupy PKP Cargo w regionie Trójmorza jest na pewno uzależniona nie tylko od rozwoju gospodarczego naszej części Europy, ale i od sytuacji międzynarodowej.
"Pod uwagę musimy brać zwłaszcza +czynnik chiński+. Z jednej strony Chiny mogą dla PKP Cargo być konkurencją w przewozach w obszarze Trójmorza, gdyż Chińczycy sporo inwestują na Bałkanach, ale na współpracy z Chinami możemy przede wszystkim sporo zyskać. Z obszaru Pacyfiku generowana jest ogromna ilość ładunków do Europy Zachodniej, ale liczymy, że w przyszłości będą one kierowane także na południe i że będzie udrożniony korytarz północ-południe i Polska, jako kraj znajdujący się na przecięciu tych szlaków handlowych, będzie odgrywać istotną rolę" – stwierdził cytowany w komunikacie Radosław Pyffel, pełnomocnik zarządu PKP Cargo ds. rynków wschodnich.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie