pc
Jak poinformował w środę PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, w efekcie przeprowadzonego remontu na odcinku Grabowna Wielkiego (Dolnośląskie) przez Milicz w stronę Krotoszyna, pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 120 km na godzinę. „Pojedzie więcej pociągów, gdyż zwiększono przepustowość i podniesiony został poziom bezpieczeństwa ruchu. Inwestycja poprawia możliwości transportu towarów koleją m.in. między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską” - powiedział Siemieniec.
Po 10 marca linia ma zostać otwarta dla ruchu towarowego, a od 25 marca trasa tą pojada pociągi pasażerskie.
W ramach inwestycji na stacjach i przystankach Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie, Cieszków przebudowane zostały perony. „Przystanek Bukowice Trzebnickie został przebudowany i zapewnia sprawne i bezpieczne wymijanie się pociągów. Takie rozwiązanie zwiększa przepustowość linii – sprawniej może przejeżdżać większa liczba pociągów” - podkreślił Siemieniec.
Rzecznik dodał, że na remontowej trasie PKP PLK wykonały kompleksową wymianę sieci trakcyjnej. „Są nowe konstrukcje i słupy. Wyremontowane wiadukty i przepusty pozwolą na prowadzenie ciężkich składów. Jest to istotne, gdyż linia Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego, to odcinek trasy przeznaczonej do przewozów dużych, ponadnormatywnych ładunków z Wrocławia na północ kraju” - dodał Siemieniec.
Inwestycja warta 155 mln zł została zrealizowana ze środków budżetowych PKP PLK.
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali