pc
Jak poinformował w środę PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, w efekcie przeprowadzonego remontu na odcinku Grabowna Wielkiego (Dolnośląskie) przez Milicz w stronę Krotoszyna, pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 120 km na godzinę. „Pojedzie więcej pociągów, gdyż zwiększono przepustowość i podniesiony został poziom bezpieczeństwa ruchu. Inwestycja poprawia możliwości transportu towarów koleją m.in. między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską” - powiedział Siemieniec.
Po 10 marca linia ma zostać otwarta dla ruchu towarowego, a od 25 marca trasa tą pojada pociągi pasażerskie.
W ramach inwestycji na stacjach i przystankach Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie, Cieszków przebudowane zostały perony. „Przystanek Bukowice Trzebnickie został przebudowany i zapewnia sprawne i bezpieczne wymijanie się pociągów. Takie rozwiązanie zwiększa przepustowość linii – sprawniej może przejeżdżać większa liczba pociągów” - podkreślił Siemieniec.
Rzecznik dodał, że na remontowej trasie PKP PLK wykonały kompleksową wymianę sieci trakcyjnej. „Są nowe konstrukcje i słupy. Wyremontowane wiadukty i przepusty pozwolą na prowadzenie ciężkich składów. Jest to istotne, gdyż linia Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego, to odcinek trasy przeznaczonej do przewozów dużych, ponadnormatywnych ładunków z Wrocławia na północ kraju” - dodał Siemieniec.
Inwestycja warta 155 mln zł została zrealizowana ze środków budżetowych PKP PLK.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny