• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

EagleRail Container Logistics stworzył innowacyjny zautomatyzowany system przeładunku i transportu kontenerów. Bangladesz pierwszym nabywcą.

mb

29.10.2019 11:05 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski EagleRail Container Logistics stworzył innowacyjny zautomatyzowany system przeładunku i transportu kontenerów. Bangladesz pierwszym nabywcą.

Partnerzy portalu

EagleRail Container Logistics stworzył innowacyjny zautomatyzowany system przeładunku i transportu kontenerów. Bangladesz pierwszym nabywcą. - GospodarkaMorska.pl

Amerykańska firma Eaglerail Container Logistics z siedzibą w Chicago podpisała porozumienie z Zarządem Portu Morskiego Chittagong w Bangladeszu rozpoczynające wdrażanie  infrastruktury mającej na celu poprawę przepustowości oraz zmniejszenie kongestii na zatłoczonych drogach i bramach portu.

Rozwiązania technologiczne zastosowane przez firmę EagleRail umożliwiają zastąpienie manualnego systemu opartego na wysokoemisyjnych silnikach diesla, ekologicznym zautomatyzowanym systemem szyn i podnośników przemieszczających kontenery z/do placów lub intermodalnych węzłów transportowych nad drogami, przeszkodami naziemnymi i kanałami wodnymi. Producent twierdzi, że model biznesowy technologii jest podobny do modelu Fedex'a, Amazona czy Ubera.

„Jesteśmy zaszczyceni, że urzędnicy w Bangladeszu dali nam zielone światło do wdrażania rozwiązań EagleRail, które zmniejszą paraliżujące blokady sieci i poprawią wydajność między ich istniejącymi i nowymi terminalami oraz połączeniami intermodalnymi” - powiedział Mike Wychocki, Dyrektor Generalny, EagleRail Container Logistics. "Porty nie mogą ignorować wzrostu przeładunków między węzłami intermodalnymi i milionowych strat spowodowanych korkami, zatorami lub brakiej wolnej przestrzeni w terminalach. Chcąc rozwiązać te problemy prowadzimy rozmowy z władzami 17 krajów i badamy obecne oraz potencjalne wskaźniki przepustowości w morsko-lądowych łańcuchach transportowych, które mogą zostać osiągnięte po wdrożeniu naszej technologii" - dodaje dyrektor

Zarząd Morskiego Portu Chittagong rozważa włączenie EagleRail do głównego planu Bay Container Terminal (BCT) łączącej terminale przy rzece Karnaphuli  z terminalem kolejowym w Dace. Amerykański koncern jest rozważany również jako potencjalny kandydat do modernizacji systemu odprawy celnej.
 
Port w Chittagong  jest najbardziej ruchliwym portem morskim na wybrzeżu Zatoki Bengalskiej i drugim najbardziej ruchliwym w całym regionie. Obsługuje 90% handlu (eksportu i importu) Bangladeszu lecz jest też intensywnie wykorzystywane przez Indie, Nepal i Bhutan. W 2017 roku Lloyd umieścił go na 71 miejscu portów ze wględu na ilość obsłużonych statków towarowych. Port może przyjąć kontenerowce i tankowce do 186 metrów długości i zanużeniu do 9,2 metrów. Znajduje się w nim 5 terminali kontenerowych i 7 przemysłowych specjalizujących się w składunku i przewozach paliw płynnych głównie ropy naftowej.

EagleRail Cointaner Logistics współpracuje na globalna skalę z chińskim gigantem urządzeń portowych ZPMC Crane&Upragdes services z siedzibą w Szanghaju w zakresie projektowania i rozwoju zautomatyzowanego systemu podnoszenia i przeładunku kontenerów. Specjalizują się w modernizacji suwnic bramowych na kołach gumowych (RTG), suwnic bramowo-szynowych (RMG) i tzw. suwnic nabrzeżowych (STS).

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.