PMK
Francuska firma żeglugowa CMA CGM oraz deweloper i operator portów China Merchants Port Holdings (CMP) otrzymali zgodę UE na przeniesienie udziałów w dziesięciu terminalach portowych do ich spółki joint venture Terminal Link.
19 marca Komisja Europejska zatwierdziła umowę zgodnie z rozporządzeniem UE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
- Komisja doszła do wniosku, że proponowana koncentracja nie wzbudzi obaw o konkurencję, biorąc pod uwagę jej bardzo ograniczony wpływ na strukturę rynku – czytamy w oświadczeniu KE.
Pod koniec 2019 roku CMA CGM i CMP poinformowały, że zamierzają rozszerzyć zakres swojej spółki joint venture JV Terminal Link, przenosząc udziały w dziesięciu terminalach kontenerowych będących obecnie w posiadaniu CMA CGM na Terminal Link. Utworzony w 2013 roku Terminal Link jest w 51% własnością CMA CGM i 49% w CMP.
Udziały w terminalach zostaną najpierw zgrupowane w dwóch spółkach zależnych CMA CGM, a następnie sprzedane firmie Terminal Link. Terminale znajdują się w Chinach, Wietnamie, Tajlandii, Singapurze, Jamajce, Ukrainie, Iraku i Holandii.
CMA CGM planuje spieniężyć 968 mln USD z transakcji. Sprzedaż jest częścią planu grupy mającego na celu zmniejszenie zadłużenia i pozyskanie ponad 2 mld USD do połowy 2020 roku.
Grupa odnotowała stratę netto w wysokości 229 mln dolarów w 2019 roku, 2 porównaniu z 34 mln USD zysku w poprzednim roku, powołując się na skutki zmiany zasad rachunkowości i przejęcie szwajcarskiej firmy CEVA Logistics przynoszącej straty.
Sirat powiedział, że grupa została odcięta od rynku obligacji, podobnie jak inni pożyczający pożyczki o wysokiej stopie zwrotu, z powodu obaw rynku o koronawirusa, ale oczekuje, że ta sytuacja jest tylko tymczasowa.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek