PMK
Bałtycki Indeks Towarowy zanotował w czwartek najniższy od pięciu miesięcy wynik, do czego przyczyniły się słabsze zarobki we wszystkich sektorach transportu masowego. Indeks główny spadł o 68 pkt. (4,45 proc.) do 1460 punktów.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: Capesize (pow. 80 tys. ton nośności), Panamax (60-80 tys. ton), Supramax (35-59 tys. ton) oraz Handysize (10-35 tys. ton).
Indeks Capesize spadł o 102 punktów do 2844 pkt. Oznacza to, że zarobki armatorów tych jednostek spadły o 1275 dolary, do 23,311 dolarów.
Indeks Panamax spadł z kolei o 45 punkty, do 1432 pkt Indeks Supramax także spadł, o 40 pkt, do 1,218 punktów.
Przemysł morski przygotowuje się na jedną z najbardziej znaczących zmian w swojej najnowszej historii - obowiązkowe ograniczenie emisji tlenku siarki, które zostanie nałożone za nieco ponad trzy miesiące. Aby spełnić te wymagania, tysiące statków są usuwane z rynku w celu zamontowania tzw. skruberów (płuczek spalin), które pozwolą im dalej spalać dzisiejsze tańsze paliwo. Statki, które ich nie mają, będą musiały wnosić dodatkowe opłaty.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych