PMK
Fiński armator Meriaura podpisał umowę z firmą energetyczną Stockholm Exergi na transport morski zrębków i granulatu drzewnego w obrębie Morza Bałtyckiego. To pierwszy kontrakt komercyjny dla wybudowanych w 2016 roku statków EcoCoaster zasilanych biopaliwem.
Firma poinformowała, że wykorzysta przyjazne dla klimatu, 100-procentowe biopaliwo jako źródło energii do świadczenia usług w ramach kontraktu. Stockholm Exergi wybrał opcję EcoCoaster, ponieważ ma na celu osiągnięcie operacji całkowicie neutralnych pod względem emisji CO2. Meriaura zauważyła, że w 2018 roku 86 procent dystrybuowanego ciepła firmy było oparte na źródłach odnawialnych lub odzyskanej energii.
Resztę oparto na paliwach kopalnych, w tym na węglu. Do 2022 roku węgiel powinien zostać całkowicie zastąpiony zrównoważonymi źródłami, a produkcja energii opierałaby się na odnawialnych lub odzyskanych źródłach energii zbliżonych do 100 procent.
- Emisje pochodzące z transportu będą miały większe znaczenie w miarę wycofywania paliw kopalnych w naszej własnej produkcji - powiedział Ulf Wikström, szef ds. zrównoważonego rozwoju w Sztokholmie Exergi. - Ta umowa przyczynia się do rozwoju rozwiązań transportowych na naszej drodze do 100% neutralności węglowej - dodał.
Meriaura powiedział, że zaczął oferować swoim klientom możliwość podpisania umów niskoemisyjnych za niewielką premię, która jest równa różnicy cen między morskim olejem napędowym a paliwem ekologicznym. Firma dostarcza również obliczenia dotyczące redukcji CO2 osiągniętej dzięki wybraniu tego rodzaju umowy.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny