PMK
Fiński armator Meriaura podpisał umowę z firmą energetyczną Stockholm Exergi na transport morski zrębków i granulatu drzewnego w obrębie Morza Bałtyckiego. To pierwszy kontrakt komercyjny dla wybudowanych w 2016 roku statków EcoCoaster zasilanych biopaliwem.
Firma poinformowała, że wykorzysta przyjazne dla klimatu, 100-procentowe biopaliwo jako źródło energii do świadczenia usług w ramach kontraktu. Stockholm Exergi wybrał opcję EcoCoaster, ponieważ ma na celu osiągnięcie operacji całkowicie neutralnych pod względem emisji CO2. Meriaura zauważyła, że w 2018 roku 86 procent dystrybuowanego ciepła firmy było oparte na źródłach odnawialnych lub odzyskanej energii.
Resztę oparto na paliwach kopalnych, w tym na węglu. Do 2022 roku węgiel powinien zostać całkowicie zastąpiony zrównoważonymi źródłami, a produkcja energii opierałaby się na odnawialnych lub odzyskanych źródłach energii zbliżonych do 100 procent.
- Emisje pochodzące z transportu będą miały większe znaczenie w miarę wycofywania paliw kopalnych w naszej własnej produkcji - powiedział Ulf Wikström, szef ds. zrównoważonego rozwoju w Sztokholmie Exergi. - Ta umowa przyczynia się do rozwoju rozwiązań transportowych na naszej drodze do 100% neutralności węglowej - dodał.
Meriaura powiedział, że zaczął oferować swoim klientom możliwość podpisania umów niskoemisyjnych za niewielką premię, która jest równa różnicy cen między morskim olejem napędowym a paliwem ekologicznym. Firma dostarcza również obliczenia dotyczące redukcji CO2 osiągniętej dzięki wybraniu tego rodzaju umowy.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?