ew
Bałtycki Terminal Kontenerowy jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim, co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Przeładunki kontenerów uruchomił 29 października 1979 roku a tym samym kończy dziś 40 lat! Port Gdynia oraz redakcja portalu GospodarkaMorska.pl składają najlepsze życzenia wszystkim pracownikom terminalu.
BCT został sprywatyzowany w 2003 roku. ICTSI (Międzynarodowy Operator Terminali Kontenerowych) uzyskał koncesję przyznaną przez władze portu w Gdyni, zezwalającą na rozwój, działanie i zarządzanie terminalem kontenerowym w Gdyni. Koncesja obejmuje okres 20 lat. ICTSI zakupił 100 procent Bałtyckiego Terminala Kontenerowego (BCT).
Już po 4 latach od tego wydarzenia, BCT osiągnął rekordowy wynik przeładunków – 493 860 TEU, który sprawił, iż terminal uplasował się na 3 miejscu wśród terminali kontenerowych w rejonie Morza Bałtyckiego. Jak zdradzili nam przedstawiciele BCT, wszystko wskazuje na to, że rok 2019 zostanie zamknięty z kolejnym rekordem!
Do najważniejszych elementów warunkujących tak wysoką pozycję terminalu należą posiadana infrastruktura, wykorzystywany sprzęt przeładunkowy oraz systemy informatyczne.
Roczne możliwości przeładunkowe sięgają 1 mln TEU. Firma zatrudnia obecnie 325 pracowników a zespół stale się powiększa. Spółka jest w dobrej kondycji finansowej, jest też znaczącym i cenionym pracodawcą w Gdyni i Trójmieście. BCT ustanawia korporacyjny, portowy „benchmark” w zarządzaniu terminalem oraz w standardzie świadczonych usług.
Bałtycki Terminal Kontenerowy oferuje m.in. załadunek, wyładunek, przeładunek oraz składowanie kontenerów, drobnicy i pojazdów, formowanie i rozformowywanie kontenerów, składy celne (drobnicy i samochodów), obsługę ładunków typu "Project Cargo".
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny