PMK
Już ponad 3 tygodnie zwyżkuje poziom Baltic Dry Index. W poniedziałek jego wartość zatrzymała się na poziomie 1033 pkt, o 54 pkt więcej niż tydzień temu.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton).
Duża w tym zasługa bardzo dużego wzrostu zarobków masowców capesize, o 1427 dolarów, do 11,866 dolarów dziennie. Wartość indeksu dla tych jednostek wzrosła aż o 211 ptk, do 1556 pkt.
Wzrosły również zarobki panamaxów, o 321 dolarów, do 9592 dolarów dziennie Indeks dla tych jednostek wzrósł o 40 pkt, do 1194 pkt. Z kolei wartość indeksu supramaxów wzrosła o 9 pkt do 861 pkt, a handysize też o 9 pkt do 477 pkt.
Armatorzy patrzą w przyszłość z nadzieją, wierząc, że najgorsza część kryzysu jest już za nimi.
- Nikt nie twierdzi, że nadejdzie nagle bajkowy boom na rynku, ale najgorsze jest już za nami. Obecnie sytuacja jest dosyć stabilna - powiedział Mats Berglund, szef Pacific Basin.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej