• <
urząd_morski_gdynia_2021

Nowe przepisy dotyczące monitorowania emisji CO2. Armatorzy mogą dostać po kieszeni

Strona główna Prawo Morskie, Polityka Morska, Ekonomia Morska Nowe przepisy dotyczące monitorowania emisji CO2. Armatorzy mogą dostać po kieszeni
Nowe przepisy dotyczące monitorowania emisji CO2. Armatorzy mogą dostać po kieszeni - GospodarkaMorska.pl

Armatorzy już wkrótce będą stawią czoła nowemu wyzwaniu. Zgodnie z przepisami, które zaczną obowiązywać od przyszłego roku, będą musieli gromadzić szczegółowe informacje dotyczące przebiegu oraz specyfiki każdego rejsu. Jak zauważają przedstawiciele DFDS, nowe regulacje wiązać się będą z dodatkowymi kosztami.

Zgodnie z zasadami, które wejdą w życie w 2018 r., armator będzie zobowiązywany do przygotowania raportów dotyczących szczegółów eksploatacji floty. Znajdą się w nich informacje na temat rodzaju i ilości paliwa zużytego przez daną jednostkę w czasie każdego rejsu, a także dotyczące ilości oraz rodzaju przewiezionego ładunku, liczby pasażerów, czasu spędzonego na morzu, przebytego dystansu, a także na temat zużycia paliwa podczas postoju.
 
– To wszystko nie jest już dziś tylko teorią. Zgodnie z nową regulacją unijną, wszystkie statki zawijające do portów w Unii Europejskiej będą musiały raportować wszystkie te informacje po każdym rejsie – i tak przez cały rok – wyjaśnia Poul Woodall z DFDS.
 
Nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2018 r. Są one efektem Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/757 z 1 lipca 2015 r., którego głównym założeniem jest uruchomienie europejskiego systemu monitorowania, raportowania i weryfikacji emisji CO2 (MRV). Dodatkowo do końca sierpnia tego roku armatorzy zobowiązani są zaprezentować Plan Monitorowania emisji CO2, w którym zawiadomią weryfikatorów, w jaki sposób zamierzają gromadzić dane, prowadzić kontrolę i przechowywać dokumenty zawierające wszystkie wymagane przez nową dyrektywę informacje.
 
Armatorzy będą zobowiązani do składania stosownych raportów do końca kwietnia każdego roku. Szczegółowe dane za rok 2018 r. będą musieli przedstawić Komisji Europejskiej oraz organom kraju swojej bandery do 30 kwietnia 2019 r.

– Z taką dużą ilością rejsów, jakie realizujemy, będzie to regularne sprawozdawcze tsunami i wielkie wyzwanie. W związku z tym zakupiliśmy już oprogramowanie, które pomoże nam radzić sobie z tym. Ale kilka wielkich wyzwań wciąż jest przed nami – mówi Woodall.
 
Nowa regulacja będzie dotyczyła wszystkich statków o pojemności powyżej 5 000 GRT.

Źródło:
promyskat.pl
legal_marine_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33562,00 $ tona -2,61% 7 maj
 Cynk 2973,00 $ tona 1,82% 7 maj
 Aluminium 2518,00 $ tona 1,70% 7 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.