PMK
Na koniec tej inwestycji Świnoujście czekał pięć lat. Pogłębianie dna jest już jednak prawie skończone, co pozwoli zawijać 300-metrowym jednostkom przy nabrzeżach Górników, Hutników i Chemików.
W ramach inwestycji pogłębiono o 30 cm kilometrowy odcinek toru podejściowego do Świnoujścia oraz 3 km samego toru wodnego.
- W tej chwili obsługujemy statki o zanurzeniu 13,2 m, a wkrótce powiększy się to do 13,5 m. Niby różnica niewielka, ale dla statków ogromna. To większy ładunek – mówi dla Radia Szczecin Andrzej Borowiec, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.
Koszt prac to ponad 10 milionów złotych. Inwestycja przez wiele lat była odkładana. Szacuje się, że z tego powodu rocznie około 60 dużych masowców przypływało do Świnoujścia niedoładowanych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny