PMK
Na koniec tej inwestycji Świnoujście czekał pięć lat. Pogłębianie dna jest już jednak prawie skończone, co pozwoli zawijać 300-metrowym jednostkom przy nabrzeżach Górników, Hutników i Chemików.
W ramach inwestycji pogłębiono o 30 cm kilometrowy odcinek toru podejściowego do Świnoujścia oraz 3 km samego toru wodnego.
- W tej chwili obsługujemy statki o zanurzeniu 13,2 m, a wkrótce powiększy się to do 13,5 m. Niby różnica niewielka, ale dla statków ogromna. To większy ładunek – mówi dla Radia Szczecin Andrzej Borowiec, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.
Koszt prac to ponad 10 milionów złotych. Inwestycja przez wiele lat była odkładana. Szacuje się, że z tego powodu rocznie około 60 dużych masowców przypływało do Świnoujścia niedoładowanych.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?