• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Transport maoryskiej łodzi z Nowej Zelandii do Belgii

pc

03.11.2017 10:15 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Transport maoryskiej łodzi z Nowej Zelandii do Belgii

Partnerzy portalu

Transport maoryskiej łodzi z Nowej Zelandii do Belgii - GospodarkaMorska.pl

Grupa Mainfreight, nowozelandzki operator logistyczny, jeden z największych na świecie, działający w 10 krajach Europy, w tym również w Polsce, wykonał niedawno nietypowy transport na trasie Nowa Zelandia - Belgia. Pracownicy Mainfreight Special Services zorganizowali dostawę maoryskiego kajaka wojennego, który był elementem październikowych uroczystości upamiętniających setną rocznicę bitwy z I wojny światowej pod Passchendaele w Belgii.

Zbudowaniem i odtworzeniem maoryskiej łodzi zajął się już w 2000 roku Tamahou Temara z nowozelandzkiej organizacji - Toi Māori Aotearoa, której celem jest promowanie maoryskiej kultury, sztuki oraz tworzących ją artystów. Maorysi (oryginalnie Māori) to autochtoniczna grupa etniczna Nowej Zelandii, którzy są potomkami Polinezyjczyków z wysp wschodniej części Oceanu Spokojnego. Już w X wieku jako pierwsi ludzie dotarli do brzegów Wyspy Południowej, nazywając ją „krajem białej chmury” (to jedna z dwóch wysp Nowej Zelandii). Maorysi zajmowali się uprawą roślin, hodowlą i rybołówstwem, zasłynęli z wojowniczości i uzdolnień artystycznych. W XIX wieku zostali podbici przez Brytyjczyków i od tego momentu ich kultura zaczęła się zmieniać, przyjmując wpływy europejskie. 

- Wystąpienie na międzynarodowym forum to niezwykła okazja dla promowania kultury Maorysów. Kajak został przetransportowany na miejsce uroczystości przez firmę Mainfreight z Nowej Zelandii, a Belgowie mieli okazję przekonać się jak to jest być prawdziwym Maorysem – powiedział Tamahou Temara z Toi Māori Aotearoa. Wraz z kajakiem, do Belgii przyjechało również ośmiu doświadczonych maoryskich wioślarzy z Nowej Zelandii, którzy stanowili załogę "Te Hono ki Aotearoa" – bo tak nazwano ten nietypowy kajak. Podczas uroczystości wraz z nimi wiosłowali członkowie Njord Royal Rowing Club z Leiden w Holandii. - Do tego zadania wybraliśmy doświadczonych wioślarzy. Wzięcie udziału w międzynarodowych obchodach upamiętniających ważne wydarzenie historyczne to okazja do zaprezentowania całemu światu maoryskiej kultury i wierzeń – mówił Tamahou Temara z Toi Māori Aotearoa.

Po uroczystościach, maoryski kajak "Te Hono ki Aotearoa" stał się częścią ekspozycji Museum Volkenkunde w Leiden w Holandii. - Od czasu swojego powstania w roku 2000, ta maoryska łódź nie tylko przyczyniła się do zacieśnienia stosunków pomiędzy Nową Zelandią i Holandią w zakresie wspólnej historii, ale również przyczyniła się do propagowania wydarzeń kulturalnych związanych z maoryskimi i nowozelandzkimi tradycjami w Europie – podkreślał Tamahou Temara z Toi Māori Aotearoa.

- Grupa Mainfreight swoją biznesową strategię opiera na tradycyjnych wartościach silnie związanych z kulturą i stylem życia mieszkańców Nowej Zelandii. Dlatego również w Europie z chęcią włączamy się w inicjatywy promujące tę odległą, a jakże bliską nam kulturę Nowozelandczyków. Mam nadzieję, że Mainfreight Poland, rozwijając się dynamicznie w Polsce, będzie również mógł pokazać szerzej kulturę KIWI i to co jest w niej najpiękniejsze – podsumowała Beata Krawczyk, dyrektor zarządzający Mainfreight Poland. 

Warto dodać, że bitwa pod Passchendaele (znana także jako trzecia bitwa pod Ypres) – to jedna z najkrwawszych bitew I wojny światowej rozegrana pomiędzy połączonymi armiami Wielkiej Brytanii, Kanady, Związku Południowej Afryki, ANZAC i Francji, a armią Cesarstwa Niemieckiego. Celem bitwy było przejęcie kontroli nad wioską Passchendaele (dziś Passendale), w pobliżu Ypres we Flandrii Zachodniej w Belgii.

Grupa Mainfreight jest jedną z największych grup logistycznych na świecie. Oferuje rozwiązania w ramach łańcuchów dostaw, specjalizując się w transporcie i spedycji drogowej, morskiej lotniczej, logistyce kontraktowej oraz zaawansowanych łańcuchach logistycznych. Działalność operacyjną Grupa Mainfreight rozpoczęła w 1978 roku w Nowej Zelandii w Auckland. Notowana na Nowozelandzkiej Giełdzie Papierów Wartościowych, w 2015 roku osiągnęła przychód w wysokości 2,28 mld USD. Grupa Mainfreight posiada 240 oddziałów na 5 kontynentach i zatrudnia ponad 7 tys. pracowników. W Europie jest obecna od 2011 roku, po przejęciu holenderskiej firmy Wim Bosman, jednego z największych przewoźników drogowych. Mainfreight w Europe działa w 10 krajach (Polska, Holandia, Belgia, Francja, Rumunia, Niemcy, Ukraina, Rosja, Wielka Brytania, Włochy), dysponuje własną powierzchnią magazynową 340 tys. m² oraz posiada doskonale rozwiniętą sieć linii drobnicowych i magazynów cross-dockowych. Na świecie Grupa Mainfreight działa w oparciu o standardy jakości – ISO 9001 i 14001, HACCP i LEAN & GREEN (proekologiczny system zarządzania). Swoją biznesową strategię opiera na tradycyjnych wartościach silnie związanych z kulturą i stylem życia mieszkańców Nowej Zelandii. Przy podejmowaniu decyzji biznesowych Mainfreight zawsze kieruje się 100-letnią wizją rozwoju i hasłem „Special people, special company”.

Mainfreight Poland jest częścią Grupy Mainfreight oraz kompleksowym dostawcą rozwiązań logistycznych w ramach łańcuchów dostaw. W Polsce Mainfreight jest obecny od 2012 roku, dzięki przejęciu firmy Wim Bosman, działającej na polskim rynku od 2005 roku. Specjalizuje się w transporcie drogowym, spedycji morskiej oraz lotniczej. Dzięki rozwiniętej siatce drogowych połączeń drobnicowych i niestandardowej realizacji usług, operator zapewnia krótszy czas transportu ładunków m.in. do Holandii, Belgii, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Hiszpanii oraz na Ukrainę. Mainfreight Poland posiada flotę własną liczącą 60 zestawów ciężarowych (ciągnik + naczepa) i współpracuje z podwykonawcami, dysponującymi ponad 200 autami. Siedziba główna mieści się w Pruszkowie k/Warszawy, firma posiada 3 oddziały, w Warszawie, Katowicach i Poznaniu. Obecnie zatrudnia ok. 170 osób.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.