• <
PZT_1100x200_gif_2020

Technologie Bae Systems mózgiem ćwiczeń „Unmanned Warrior”

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Technologie Bae Systems mózgiem ćwiczeń „Unmanned Warrior”
Technologie Bae Systems mózgiem ćwiczeń „Unmanned Warrior” - GospodarkaMorska.pl

PMK

14.10.2016 Źródło: własne

Bezzałogowe łodzie i dopasowane do potrzeb użytkownika mobilne systemy dowodzenia i kierowania opracowane przez BAE Systems odgrywają kluczową rolę w pierwszych na świecie wielkoskalowych ćwiczeniach innowacyjnych bezzałogowców morskich, których gospodarzem jest Royal Navy (królewska marynarka wojenna Wielkiej Brytanii).
 
W ćwiczeniach „Unmanned Warrior”, odbywających się u wybrzeży Szkocji i zachodniej Walii do 20 października, biorą udział przedstawiciele przemysłu, środowisk akademickich i Royal Navy, eksploatujący ponad 50 bezzałogowców, czujników i systemów na morzu, pod wodą i w powietrzu.
 
Technologia BAE Systems umożliwia bezpośrednie dowodzenie i kierowanie bezzałogowcami, a dzięki opracowanej przez firmę bezzałogowej łodzi można, co zostało zademonstrowane, śledzić, monitorować i przechwytywać zagrożenia. Technologia ta wspomaga proces decyzyjny i pozwala na zachowanie bezpieczeństwa personelu Royal Navy podczas misji.
 
Frank Cotton, dyrektor Działu Technologii Systemów Bojowych w BAE Systems, powiedział: „BAE Systems jest liderem w integracji systemów bezzałogowych dysponujących naszymi sprawdzonymi zdolnościami o znaczeniu krytycznym dla misji. Jest to istotne w koordynowaniu ćwiczeń „Unmanned Warrior”, które wpłyną na przyszłe możliwości planowania Royal Navy”.
 
System ACER (zastosowania i realizacji autonomicznego kierowania) jest głównym elementem ćwiczeń Unmanned Warrior i został opracowany przez BAE Systems we współpracy z firmami QinetiQ, Thales i Seebyte. Stanowi infrastrukturę do zbudowania i zarządzania obrazami zmiennej sytuacji taktycznej oraz planowania, monitorowania i wykonywania misji przez bezzałogowce.
 
ACER został opracowany na podstawie sprawdzonego Systemu Zarządzania Walką BAE Systems i zawiera ulepszenia wspomagające proces planowania i podejmowania decyzji z wykorzystaniem systemów pokładowych. Mieszczący się w mobilnym centrum dowodzenia i kierowania ACER jest zdolny do integracji wielu systemów i bezzałogowców różnych dostawców, co minimalizuje liczbę wskaźników i urządzeń sterowniczych, jakich operatorzy potrzebują do skutecznego wykonania misji.
 
Zapewnia to niezakłócony przepływ informacji z czujników zamontowanych w bezzałogowcach do załogi na macierzystym okręcie. Umożliwia też personelowi Royal Navy przekazywanie rozkazów do bezzałogowców, garantując załodze zachowanie ostatecznej kontroli nad łańcuchem dowodzenia.
 
Jednym z bezzałogowców jest łódź półsztywna BAE Systems Pacific Class 950 (P950 RIB), zdolna do przemieszczania się do 12 godzin z prędkością do 47 węzłów (87 km/h). Może być sterowana zdalnie i autonomicznie, dzięki technologii opracowanej przez BAE Systems i ASV Ltd z pomocą innych dostawców, w tym Deep Vision Inc i Chess Dynamics Ltd.
 
Podczas ćwiczeń Unmanned Warrior, P950 RIB jest kierowana z Northern River, zastępczego okrętu-matki tych manewrów. Znajdujący się na nim ACER zapewnia oficerowi, odpowiedzialnemu za kierowanie ogniem, unikatowe zdolności wysłania bezzałogowca do działania, wykonywania manewrów z dużą prędkością i zwiększenia świadomości sytuacyjnej, aby wesprzeć proces decyzyjny.
 
Technologia zastosowana w łodzi półsztywnej P950 RIB jest zaprojektowana tak, aby mogła być wdrożona w innych jednostkach, już powszechnie stosowanych przez Royal Navy, jako niedroga, modułowa modernizacja, która umożliwia kierowanie łodzią ręcznie lub w sposób autonomiczny, przez naciśnięcie jednego przycisku.
 
Technologią w ćwiczeniach steruje zespół operatorów, monitorujący i oceniający w czasie rzeczywistym informacje, odbierane z czujników i kamer na pokładzie P950, umożliwiające szybkie podejmowanie decyzji, jednocześnie pozwalając wszystkim członkom personelu Royal Navy przebywanie z dala od niebezpieczeństwa.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33420,00 $ tona -0,79% 12 maj
 Cynk 2984,00 $ tona -0,67% 12 maj
 Aluminium 2474,00 $ tona -2,94% 12 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.