jk
Rickmers Group, jeden z największych na świecie właścicieli statków i firm zarządzających, odrzucił propozycje restrukturyzacji zadłużenia. Firma woli zbankrutować i rozpocząć proces naprawczy. Grupa od lat była związana ze Stocznią Szczecińską.
Przedstawiciele Rickmers Group nawiązali współpracę ze Stocznią Szczecińską na początku lat 90. W jej wyniku powstawały kontenerowce średniej wielkości, o stoczniowej nazwie B-170. W Szczecinie zbudowano 54 tego typu jednostki. Mogły one zabierać na swój pokład 1730 kontenerów, pływały z prędkością 19 węzłów, mierzyły 184 metry długości.
Straty grupy Rickmers Group w 2016 roku wzrosły do 341 milionów euro, rok wcześniej wynosiły 135,5 milionów euro. Wzrost podyktowany jest wygaśnięciem umów czarterowych statków o dużej marży i niższym zatrudnieniu statków.
Bertram Rickmers, właściciel Rickmers Holding, zaoferował przeniesienie 75,1 procent swojego 100-procentowego pakietu na kluczowych kredytodawców, w tym HSH Nordbank i posiadaczy obligacji, aby uzyskać poparcie dla restrukturyzacji firmy. Powiedział również, że dostarczy 10 milionów euro na rozliczenie zobowiązań stoczniowych.
Niedawno koncern sprzedał Rickmers Linie niemieckiej grupie przewozowej Zeaborn. Inna firma wchodząca w skład grupy, Rickmers Maritime z Singapuru znajduje się w trakcie likwidacji i sprzedaży floty 14 kontenerowców typu panamax greckiemu armatorowi Navios Maritime Partners. Transakcja opiewa na kwotę 113 milionów dolarów.
Pod koniec 2016 roku Rickmers Group zarządzał 111 statkami i posiadał flotę 21 kontenerowców, w tym 8 jednostek 13,600 TEU, 9 statków wielofunkcyjnych i dwa samochody.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie