• <
bulk_cargo_port_szczecin

Prawie 10 procent wzrostu przeładunków w portach Szczecin i Świnoujście

PMK

19.06.2017 11:34 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Prawie 10 procent wzrostu przeładunków w portach Szczecin i Świnoujście

Partnerzy portalu

Prawie 10 procent wzrostu przeładunków w portach Szczecin i Świnoujście - GospodarkaMorska.pl

O dziewięć procent więcej towarów przeładowano w zespole portów Szczecin-Świnoujście w okresie pierwszych pięciu miesięcy br. aniżeli w tym samym czasie ubiegłego roku. W sumie w portach obsłużono w tym czasie blisko 10,5 mln ton towarów.

Wzrosty zanotowały niemal wszystkie grupy towarowe:

ruda - wzrost o 40,5 % tj. o 304,2 tys. ton z 751,2 tys. ton w 2016 r. do 1 055,4 tys. ton w 2017 r.,
inne masowe – wzrost o 2,1 % tj. o 25,9 tys. ton z 1 259,7 tys. ton w 2016 r. do 1 285,6 tys. ton w 2017 r.,
drewno – wzrost o 30 % tj. o 1,8 tys. ton z 6 tys. ton w 2016 r. do 7,8 tys. ton w 2017 r.,
drobnica – wzrost o 3,2 % tj. o 164,5 tys. ton z 5 073,3 tys. ton w 2016 r. do 5 237,8 tys. ton w 2017 r.,
ropa – wzrost o 120,7 % tj. o 796,1 tys. ton z 659,7 tys. ton w 2016 r. do 1 455,8 tys. ton w 2017 r.,
kontenery wzrost o  10 % tj. o 3 322 TEU.

Spadki zanotowały tylko węgiel i zboża: węgiel – spadek -33 % tj. o 353,5 tys. ton z 1 070,6 tys. ton w 2016 r. do 717.1 tys. ton w 2017 r., zboże  - spadek o -9,9 % tj. o 81,2 tys. ton z 818,6 tys. ton w 2016 r. do 737,4 tys. ton w 2017 r.

Z kolei porównując maj 2017 do maja 2016 przeładunki wzrosły w br. o 3,9 % tj. o 74,4 tys. ton z 1899,4 tys. ton w 2016 r. do 1 973,8 tys. ton w 2017 r. Wzrosty odnotowano następujących w grupach towarowych:

inne masowe – wzrost o 40,9 % tj. o 96,1 tys. ton z 234,9 t.t. w 2016 do 331 tys. ton w 2017 r. (więcej statków w imporcie z metanolem, surówką, nawozami, solą, kruszywem, oraz w eksporcie z kwasem siarkowym, nawozami i złomem),
drobnica- wzrost o 3,9 % tj. o 41,1 tys. ton z 1060,1 tys. ton w 2016 r. do 1101,2 tys. ton w 2017 r. (więcej statków w imporcie z celulozą , papierem i aluminium oraz w eksporcie z wyrobami stalowymi, większe przewozy promowe),
ropa – wzrost o 212,7 % tj. o 192,1 tys. ton z 90,3 tys. ton w 2016 r. do 282,4 tys. ton w 2017 r. (więcej importu oleju napędowego oraz eksportu oleju plus duży statek z gazem LNG z Kataru),
kontenery wzrost o 5,5 % tj. o 357 TEU.

Spadki odnotowano w następujących grupach towarowych:

węgiel – spadek o -67,9 % tj. o 144,8 tys. ton z 213,3 tys. ton w 2016 r. do 68,5 t.t. w 2017 r. (brak statków z węglem w Świnoujściu, brak importu, mniej statków i barek w Szczecinie),
ruda – spadek o -8,9 % tj. o 11,1 tys. ton z 213,3 tys. ton w 2016 r. do 113,2 tys. ton w 2017 r. (tylko jeden statek z rudą żelaza) ,
zboże - spadek o -55,5 % tj. o 95,9 tys. ton z 172,7 t.t. w 2016 r do 76,8 tys. ton w 2017 r. (tylko po jednym większym statku z importem śruty sojowej i eksportem pszenicy),
drewno – spadek o 81,6 % tj. o 3,1 tys. ton z 3,8 tys. ton w 2016 r. do 0,7 tys. ton w 2017 r.

Zarząd portu prognozuje, że ten rok winien zamknąć się wynikiem przekraczającym 25 mln ton obsłużonych towarów.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.