Coraz bliżej rozwiązania sytuacji na parkingu przy DCT Gdańsk. Uczestnicy zeszłotygodniowego spotkania: przewoźnicy, przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, DCT oraz z ramienia władz miasta, InvestGda, wspólnie stwierdzili, że należy uruchomić parking buforowy.
- Konieczne jest rozwiązanie tymczasowe i docelowe – mówił Alan Aleksandrowicz, prezes InvestGda. - Rozwiązanie docelowe to budowa parkingu buforowego (miejsc postojowych) z infrastrukturą towarzyszącą w pobliżu łącznicy ul. Sucharskiego i ul. Kontenerowej na ok. 100 tirów z opcją ewentualnej rozbudowy. Budowa takiego parkingu z projektowaniem to około rok czasu, licząc od teraz.
Alan Aleksandrowicz dodał, że wprowadzenie tego rozwiązania musi odbyć się przy aktywnym udziale i partycypacji, w tym finansowej, wszystkich interesariuszy - operatorów terminali, spedytorów i logistyków, przewoźników, Zarządu Portu oraz Miasta. Natomiast rozwiązanie tymczasowe musi się opierać na dostępnych aktualnie lokalizacjach na terenach należących do podmiotów publicznych lub prywatnych w obrębie portu. Możliwe lokalizacje to np. tereny przy Ku Ujściu.
Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych, Tomasz Rejek, wyraził swoje zadowolenie z powodu przebiegu spotkania. - Przyznano nam rację, że jest potrzeba, aby powstało zaplecze, które będzie służyło kierowcom. Nie mogą wystawać przecież w krzakach przy drodze czy na stacjach benzynowych. Rozumiemy stanowisko DCT w sprawie ich parkingu operacyjnego, ale nie zawsze uda się wszystko załatwić zgodnie z harmonogramem – mówił Tomasz Rejek.
Przypomnijmy, że sprawa dotycząca parkingu ciągnie się od kilku tygodni, kiedy to DCT zmienił warunki z jego korzystania. Dozwolony maksymalny czas parkowania ciężarówki został skrócony z 12 do 2 godz. A w przypadku przekroczenia dopuszczalnego czasu postoju zostaje nałożona na kierowcę opłata w wysokości 406 zł oraz 92 zł za każdą rozpoczętą godzinę postoju. Pomorskie Stowarzyszanie Przewoźników Drogowych (PSPD) napisało wówczas list do prezesa zarządu DCT Gdańsk w sprawie wysokich stawek za postój na parkingu zewnętrznym.
Władze DCT tłumaczyły się operacyjnym charakterem parkingu. - Co oznacza, że parking ten służy do wykonania niezbędnych czynności związanych z uzyskaniem dokumentów umożliwiających pobranie lub złożenie kontenera. Czas, który został wskazany w nowym regulaminie, tj. 2 godziny, jest wystarczający do wykonania tych czynności. Nie jest celem DCT by zarabiać na usługach parkingowych – opłata została wyznaczona w takiej wysokości, by parking mógł spełniać funkcję, do której został przewidziany – komentowali włodarze DCT w przesłanym do naszej redakcji oświadczeniu.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych