Przebudowa usteckiego portu? To już nie tylko zapowiedzi. W czwartek 10 grudnia o godzinie 13 w siedzibie Morskiej Stacji Ratowniczej podpisany został list intencyjny w tej sprawie. Ma to być inwestycja zrealizowana wspólnie przez Dwumiasto.
W porozumieniu sygnatariusze zadeklarowali chęć wspólnej realizacji działań takich jak: wypracowanie modelu współpracy w zakresie rozbudowy Portu Morskiego w Ustce obejmującej w szczególności przebudowę wejścia do Portu wraz z rozbudową awanportu oraz budową mariny żeglarskiej, przygotowanie szczegółowej listy działań w oparciu o przeprowadzone konsultacje środowiskowe oraz pozyskanie do inicjatywy partnerów oraz współdziałanie z nimi.
To przedsięwzięcie dotyczące całego regionu, dlatego do porozumienia przystąpiły między innymi: Starosto Powiatowe, Urząd Morski w Słupsku oraz Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego.
Plany przebudowy portu uwzględniają budowę mariny, przesunięcie zachodniego falochronu o 250 metrów oraz utworzenie nabrzeży przeładunkowych i dla wojska. Podczas spotkania Prezydenta Słupska i Burmistrza Ustki podkreślone zostało, iż rozwój portu nie jest możliwy bez modernizacji drogi krajowej 21 i linii kolejowej 405. Zgodnie z tym według porozumienia, w 2016 roku powstanie dokumentacja projektowa. Założenia przewidują, że inwestycja będzie kosztować 300-500 tysięcy złotych.
Całą procedurę, od zlecenia dokumentacji projektowej aż do pozwolenia na budowę, przeprowadzić ma Urząd Morski. Niezbędne na tym etapie będzie wprowadzenie w poruszany temat nowego ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej